دیدبان

مدودوف: «کریمه» تا ابد بخشی از روسیه باقی خواهد ماند

مدودوف: «کریمه» تا ابد بخشی از روسیه باقی خواهد ماند

دیدبان؛ نخست وزیر روسیه در پنجمین سالگرد الحاق کریمه به کشورش اظهار گفت این منطقه تا ابد بخشی از خاک این کشور باقی خواهد ماند. به نوشته خبرگزاری «تاس»، «دیمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت پنجمین سالگرد الحاق کریمه به روسیه، گفت: «پنج سال پیش، برای الحاق کریمه به روسیه و ایجاد موجودیتی جدید در روسیه معاهده‌ای بین طرفین امضا شد. ساکنان این شبه جزیره با برگزاری همه‌پرسی تصمیم مهمی گرفتند تا به بخشی از روسیه مبدل شوند، در نتیجه انتخاب بسیار مهمی صورت گرفت.»

مدودوف با انتقاد از تحریم‌های غرب علیه کشورش، بر اتحاد مردم روسیه با کریمه تأکید کرد و گفت: «هرگونه تحریم اقتصادی، فشار سیاسی یا تهدید نظامی بی‌فایده است. ما بار دیگر باهم هستیم و این برای همیشه است.» نخست وزیر روسیه با اشاره به تغییر تحولات صورت گرفته در پنج سال گذشته در کریمه و بهبود اوضاع اقتصادی افزود: «هنوز هم باید کارهای زیادی انجام دهیم و به تازگی نیز برنامه‌ای جهت  توسعه اقتصادی و اجتماعی کریمه و سواستوپول مورد تایید دولت قرار گرفته است.»

مدودف گفت که در سه سال آینده حدود ۳۱۰ میلیارد روبل (۴.۸ میلیارد دلار) برای توسعه اقتصادی منطقه اختصاص خواهد یافت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز برای جشن گرفتن پنجمین سالگرد این اتفاق روز دوشنبه به این شبه ‌جزیره رفت.یک مقام ارشد روسیه روز دوشنبه از قصد این کشور در استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی «توپولوف -۲۲ام ۳» در شبه‌جزیره کریمه خبر داد.

جمهوری کریمه سال ۲۰۱۴ و پس از برگزاری یک همه‌پرسی به روسیه ملحق شد. اکثریت قاطع ساکنان این منطقه به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رأی دادند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان