دیدبان
رئیس جمهور:

شکوائیه علیه آمریکا با عنوان جنایت علیه بشریت به‌زودی تدوین می‌شود

 شکوائیه علیه آمریکا با عنوان جنایت علیه بشریت به‌زودی تدوین می‌شود

دیدبان؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: در سال 97 مردم ایران با وجود سختی ها و مشکلات، حماسه های بسیاری را آفریدند. در این شرایط دشمنان همه توان خودشان را علیه ملت ایران به کار بردند.

وی ادامه داد: در تابستان سالی که رو به پایان هستیم، مردم از لحاظ آب و برق در ساعاتی از هفته ها در مضیقه بودند. وزارت نیرو در این زمینه تلاش های خوبی را انجام داد و به واسطه رحمت الهی سال آینده کمتر شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود. در سال گذشته 4 هزار مگابایت برق آبی خود را از دست دادیم و مردم به لحاظ کمبود آب و برق در مضیقه بودند. امسال در طول سالی که رو به پایان هستیم، 8 نیروگاه به مدار افزوده شد و شاهد بیش از 1200 مگابایت هستیم که این امر قدم بزرگی برای مان به شمار می رود. همچنین در زمینه آب یک و یک دهم میلیارد متر مکعب آب را مهار کردیم که در سال آینده مقدار بیشتری را مهار خواهیم کرد. در سال 97 بیش از 1500 روستا را آب رسانی کردیم که سال آینده این مقدار را افزایش خواهیم داد. در سال97 گازرسانی را برای سه هزار روستا انجام داده ایم که این رقم را برای سال آینده افزایش خواهیم داد. همچنین همه روستاهای جمعیت بالای 10 خانوار دارای برق هستند.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد: در سال جاری اتهاماتی بردولت وارد کردند که دولت برای حل مشکلات برنامه ریزی نمی کند در حالی که دولت با مشکلات مردم در تابستان آشنا بود به همین دلیل هشت نیروگاه را اضافه و یا آب ها را مهار کرد. حتی ما طرح های فاضلاب شهری را افزایش دادیم و برای تأمین برخی نیازمندی های بخش کشاوزی، بیش از 30 طرح فاضلاب و 9 بخش پالایش و تصفیه آب را به ثمر رساندیم.

روحانی در ادامه گفت: لایحه شکوائیه علیه آمریکا در خصوص تحریم با عنوان جنایت علیه بشریت توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه بزودی تدوین خواهد شد. در این لایحه قضایی به صورت شفاف همه مسائل مشخص می شود که در آینده چه اقداماتی انجام دهیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان