دیدبان

هدایتی: پرونده من مشمول استجازه رهبری نمی‌شود

هدایتی: پرونده من مشمول استجازه رهبری نمی‌شود

دیدبان؛ حسین هدایتی در ارائه آخرین دفاعیات خود در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اظهار کرد: اخباری که در مورد بنده در رسانه‌ها و صدا و سیما پخش می‌شود به صورت گزینشی است؛ به عنوان مثال در اخبار عنوان شده که بنده برای یقینی وثیقه گذاشته‌ام در حالی که شما نیز در دادگاه بیان کردید که یقینی سند را اجاره کرده است. همچنین در اخبار عنوان شد که بنده 242 حساب در شعبه فرمان افتتاح کرده ام در حالی که این کار را آقای موسوی‌نژاد انجام داده است.

قاضی خطاب به متهم گفت: در رأی ما تمام مطالب ذکر می‌شود و در بسیاری از سایت‌ها دفاعیات شما مکتوب است.

هدایتی اظهار کرد: نه ارز 4200 تومانی گرفتم و نه وارداتی داشتم؛ در طول 40 سال گذشته همیشه در زمینه اقتصادی و تولید و پرورش میگو یار و یاور جمهوری اسلامی بودم و در هشت سال دفاع مقدس و در دوران تحریم فارغ از هر گونه دسته بندی سیاسی در خدمت مردم شریف ایران بودم.نماینده دادستان در جلسات پیشین به موضوع مشهوریت بنده اشاره کردند؛ سوال این جاست که آیا اگر مشهور نبودم نمی توانستم از بانک سرمایه وام بگیرم. بانک سرمایه در تاریخ 15 دی 95 در حالی که سررسید تسهیلات فرا نرسیده بود اقدام به شکایت کرد و پرونده در مجتمع قضایی کارکنان دولت شعبه 1057 مورد رسیدگی قرار گرفت و رئیس مجتمع در رابطه با موضوع شکایت مبنی بر اینکه آیا اگر موعد تسهیلات دیر و زود شود جنبه کیفری دارد یا خیر، استعلام گرفت که پاسخ آن منفی بود لذا کاهش قرار وثیقه منجر به آزادی من شد.

وی گفت: اما در شعبه 1064 اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به بنده تفهیم و در تاریخ هفتم خرداد 97 قرار صادره تشدید شد که برای اظهارنظر به شعبه یک دادگاه کیفری یک استان تهران رفت اما متاسفانه منجر به اتهامات مذکور در کیفرخواست شده است و این موضوع با امر استجازه مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل دادگاه‌های ویژه مصادف شد.

متهم تصریح کرد: بنده از کمیسیون حقوقی و مرکز پژوهش‌های مجلس در این رابطه استعلام گرفتم و آنها گفتند که این موضوع مشمول استجازه نمی شود.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: آقایانی که نظر داده اند آیین نامه، ‌قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی را بخوانند. در این رابطه نظریه مکتوب را ارائه دهید.

متهم هدایتی در بیان ادامه دفاعیات خود گفت: بنده از سال 82 تا 94 و 12 سال قبل از دریافت تسهیلات اقدام به توسعه و گسترش بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کردم. اولین تولید کننده تزئینات ساختمانی هستم و شرکت استیل آذین را احداث کردم. همچنین پرورش میگو را راه انداختم که این محصولات به اسپانیا صادر می شد و به مدت 5 سال صادر کننده نمونه میگو شناخته شدم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان