دیدبان

تنها ۳۰ درصد‌ کالاها‌ به دست مردم رسید‌

تنها ۳۰ درصد‌ کالاها‌ به دست مردم رسید‌

دیدبان؛ ولی ملکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم، امین مردم هستند که باید اخبار و رویدادها را بی‌کم و کاست ، بدون تحریف و دستبرد به دست مردم برسانند و هر کس جز این بکند در امانت خیانت کرده است.

وی بیان کرد: مردم و مسئولان به خاطر نشر اخبار جامعه و اطلاع رسانی در خصوص وجود مشکلات در قسمت های مختلف توسط خبرنگاران بایستی قدردان زحمات این افراد باشند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس تصریح کرد: پمپاژ تفکرات منفی و بعضا خلاف واقع به جامعه، مردم را دچار یاس و ناامیدی می‌کند که هوشیاری اصحاب رسانه و جراید و خبرنگاران مانع سواستفاده عده ای فرصت طلب و سودجو می‌شود. حضور فعال بخش خصوصی تنهاراه توسعه و پیشرفت منطقه می باشد و صرف اتکا به بودجه های دولتی دردی از مردم را دوا نمی‌کند.

وی بیان کرد: کامیون‌سازی همان کاری را با صنعت مشگین شهر می‌کند که پل معلق با گردشگری مشگین‌شهر کرد و بسیاری از عزیزان در ابتدای کلنگ زنی پل معلق می گفتند چطور یک پل می‌تواند تحول ایجاد کند که امروزه به تحولات ایجاد شده در سطح شهرستان اعتراف می‌کنند، تاثیر کارخانه کامیون سازی در اشتغال و توسعه شهرستان به مراتب بیش از پل معلق خواهد بود.

ملکی بیان کرد: با صراحت اعلام می کنم که سرمایه‌گذار کارخانه کامیون سازی نه تنها ریالی از وام و تسهیلات بانکی برای این پروژه استفاده نکرده بلکه حتی هیچ بدهی بانکی نیز ندارد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس تصریح کرد: در کنار تحریم های ظالمانه و خارج از عرف آمریکا علیه کشورمان، نگاه های سیاسی و تنگ نظرانه و سنگ اندازی های صورت گرفته توسط برخی از مسئولین مهمترین علل تاخیر در بهره برداری از کارخانه کامیون سازی بوده که با حمایت همه جانبه انشاالله سال آینده شاهد بهره برداری از فاز اول این پروژه مهم خواهیم بود.

 ملکی افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قبال تمام کمبودها در خصوص مایحتاج عمومی مردم خود را مسئول دانسته و به جد پیگیر مطالبات به حق مردم است.

وی بیان کرد: مبلغ 14 میلیارد دلار ارز دولتی با نرخ 4200 برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده که متاسفانه طبق گزارشات مرسوله توسط وزیر صمت تنها 30 درصد از کالاهای مذکور به دست مردم رسیده که ضعف دستگاه های نظارتی در این خصوص اصلا قابل توجیه نیست.

ملکی بیان کرد: پروژه کامیون سازی جزء پروژه های کم نظیر استان می باشد که تمامی ماشین آلات خط تولید به محل کارخانه خریداری و به محل منتقل شده و نقش بسزایی در اشتغال شهرستان و استان خواهد داشت.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس تصریح کرد: گردشگری شهرستان در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته و در گوشه گوشه شهرستان شاهد سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های گردشگری توسط بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی می باشیم و همین سرمایه‌گذاری‌ها مشگین‌شهر را به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری منطقه تبدیل کرده است.

ملکی بیان کرد: در جریان سفر نوبخت مقرر شد 35 میلیارد تومان از معوقات پیمانکاران بزرگراه مشگین شهر_اردبیل پرداخت شود و با اختصاص اعتبارات مناسب، پروژه مذکور با سرعت در حال اجرا است.

وی گفت: از وزیر نیرو در خصوص زمین گرمایی، تصفیه خانه شهید سلیم زاده و پایاب سد سبلان سوالاتی پرسیدم که وزیر نیرو به معاونین خود دستور پیگیری دادند و به جد پیگیر موارد فوق از وزیر نیرو می باشم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس تصریح کرد: با کمال تاسف بانک‌ها مبتلا به ربه مرکب هستند و تا زمان اصلاح ساختار سیستم بانکی نمی‌شود به توسعه صنعتی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری امیدوار بود.

ملکی گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که با ترخیص قطعات دپو شده در گمرک و آزادسازی خودروهای وارداتی در گمرک و همچنین عمل کردن خودروسازها به تعهدات خود با افزایش تولیدات، شاهد منطقی شدن و واقعی شدن قیمت خودرو در بازار باشیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان