دیدبان

سفر وزیر سعودی به عراق

سفر وزیر سعودی به عراق

دیدبان؛ «ماجد القصبی» وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی امروز پنجشنبه به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در بغداد رفت.

دفتر عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این دیدار، نخست وزیر عراق بر تمایل این کشور برای برقراری روابط با سعودی در همه زمینه‌ها تأکید کرده است.

شبکه خبری «السومریه» گزارش داد که عبدالمهدی گفته است «به تمایل مشترک و منطبق برای تحکیم روابط گسترده بر مبنای اصول صحیح و در راستای منافع دو ملت» افتخار می‌کند.

نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیتی که عراق برای روابط با عربستان قائل است، گفت که بغداد سیاست درهای باز با کشورهای همسایه را در پیش گرفته است.

عبدالمهدی در ادامه تأکید کرد که قصد دارد روابط دوجانبه با عربستان سعودی را گسترش دهد و مذاکرات مشترک بین طرفین به امضای توافقهای مهم ختم شود.

وی در پایان اظهار داشت که به زودی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزیر سعودی نیز با اعلام تأکید ریاض و مسئولان سعودی بر امنیت، ثبات و شکوفایی عراق، اعلام کرد که مسئولان این کشور تمایل دارند در همه زمینه‌ها روابط خود را با بغداد گسترش دهند. القصبی با اشاره به تمایل مسئولان سعودی بر توسعه روابط، هماهنگی و حصول توافق با بغداد که در راستای منافع مشترک است، اظهار داشت که ریاض برای همکاری اقتصادی، نفتی، برق و مشارکت در بازسازی عراق آماده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان