دیدبان
مشاور امنیت ملی افغانستان:

اسلام‌آباد در امر مبارزه با تروریسم همکاری نمی‌کند

اسلام‌آباد در امر مبارزه با تروریسم همکاری نمی‌کند

دیدبان؛ «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در اندیشکده «ایژیا سوسایتی» آمریکا از عدم همکاری پاکستان در امر مبارزه با تروریسم انتقاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد، مقامات پاکستانی برخورد خوبی دارند و مدام درباره مشترکات فرهنگی و برادری صحبت می‌کنند اما می‌بینیم که تروریست‌ها با استفاده از خاک این کشور به افغانستان حمله می‌کنند و هیچ برادری در کار نیست.

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: با وجود اظهارات خوب پاکستان هرگز در امر مبارزه با تروریسم حاضر به همکاری با افغانستان نشده است.

محب با اشاره به توافقنامه «برنامه عمل» بین دو کشور گفت مقامات پاکستانی هیچ تمایلی برای اجرای این توافقنامه ندارند و در هیچ زمینه با افغانستان همکاری صورت نگرفته است.

فروردین ماه سال گذشته نخست وزیر پاکستان با سفر به کابل توافقنامه را موسوم به «برنامه عمل» با اشرف غنی به امضا رساند که بر اساس آن قرار شد تا همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلفی از جمله مبارزه با تروریسم گسترش یابد.

وی افزود: تا زمانی که دولت پاکستان به تعهدات صورت گرفته عمل نکند ما به اظهارات مقامات پاکستانی اعتماد نخواهیم کرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: ارزان ترین راه تجاری مسیر پاکستان است اما به دلیل عدم همکاری این کشور ما روابط تجاری خود را با ایران و کشورهای آسیای مرکزی گسترش دادیم

محب هشدار داد، تروریسمش مانند یک غده سرطانی به افغانستان و هند آسیب می‌زند اما اگر کشورهای منطقه خود را در مشکل افغانستان شریک ندانند دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

مقامات افغان همواره پاکستان را به حمایت از تروریست‌ها متهم می‌کند اما مقامات پاکستان همواره این اتهامات را تکذیب کرده است. اخیرا تنش‌ها بین هند و پاکستان نیز به دلیل حمله گروه جیش محمد به نیروهای هندی در کشمیر به صورت بی سابقه افزایش یافته است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان