دیدبان

استفاده از ۱۲۰۰ ردیاب لحظه‌ای برای کنترل پلیس راهور

استفاده از ۱۲۰۰ ردیاب لحظه‌ای برای کنترل پلیس راهور

دیدبان؛ صبح امروز رزمایش مشترک نوروزی با حضور سازمان‌ها و ارگانهای مرتبط با سفر از جمله پلیس راهور، هلال‌احمر، سازمان راهداری، اورژانس، آتش‌نشانی در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در این رزمایش  با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی پلیس بهره‌گیری از حداکثر ظرفیتها و امکانات موجود است، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی، فناوری‌های جدید و کنترل رفتار رانندگان به ویژه رانندگان ناوگان مسافری، راه‌اندازی کمپینهای مرتبط با تصادفات از جمله برنامه‌های پلیس راهور است.

وی با بیان اینکه تعداد کشته‌های رانندگی از 27 هزار و 760 نفر در سال 84، به 16 هزار و 201 نفر در سال 96 کاهش یافته، گفت: این رقم معادل 41 درصد کاهش را نشان می‌دهد، این درحالی است که در این بازه زمانی تعداد خودروهای کشور بیش از 186 درصد، تعداد موتورسیکلتها 154 درصد و دارندگان گواهینامه راهنمایی و رانندگی بیش از 118 درصد رشد داشته است و همچنان با افزایش 10 تا 15 درصدی سفرها در سطح کشور روبه‌رو هستیم.

هادیان‌فر افزود: روزانه به طور متوسط 44 نفر در حوادث رانندگی کشته و 920 نفر مصدوم می‌شوند که آمار بالایی است، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که سالیانه نزدیک 7 درصد از درآمد ناخالص کل کشور هزینه تصادفات کشور می‌شود.

به گفته هادیان‌فر، پلیس راهور ناجا، با حضور 35 هزار نیرو، و مشارکت 65 هزار نیروی از سایر دستگا‌ها، استفاده از ظرفیت 10 میلیون همیار، 800 هزار نفر، 100 هزار بازرس نامحسوس مردمی و  هزار راهور محله، طرح نوروزی سال 98 را آغاز کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: پلیس راهور با استفاده از تکنولوژی های جدید شامل 2 هزار دستگاه دست‌افزارموبایلی ثبت تخلف،  هزار و 200 ردیاب لحظه‌ای برای کنترل گشتهای پلیس راهور و راهور، هزار دستگاه دوربین البسه، هزار و 300 خودروی کمکی از سایر رده‌های ناجا بهره‌گیری از 4 هزار و 500 نفر نیروی برای کنترل رفتارهای پرخطر در ایام نوروزی استفاده خواهد کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان