دیدبان

معرفی ۲ قطعنامه ضد ایرانی در کنگره آمریکا

معرفی ۲ قطعنامه ضد ایرانی در کنگره آمریکا

دیدبان؛ نمایندگان کنگره آمریکا با معرفی دو قطعنامه ضدایرانی دیگر قصد دارند تهران را به دلیل ادعاها پیرامون «باب لوینسون»، یک مأمور بازنشسته اف‌بی‌آی که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده تحت فشار قرار دهند. «مارکو روبیو»، نماینده مجلس سنای آمریکا و «تد دوچ»، قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌هایی در ارتباط با مسئله ناپدید شدن لوینسون معرفی کردند. 

آمریکایی‌ها مدعی هستند لوینسون بیش از یک دهه قبل در هتلی در جزیره کیش ربوده شد و از آن زمان به بعد خبری از او در دست نیست. ایران بارها ادعاها در خصوص دست داشتن در موضوع ناپدید شدن لوینسون را رد کرده است. 

دولت آمریکا در ابتدای ناپدید شدن لوینسون ادعا کرد هیچ اطلاعاتی از دلیل سفر لوینسون به ایران ندارد، اما سال ۲۰۱۳ آسوشیتدپرس و سایر رسانه‌ها گزارش دادند که لوینسون از جانب سیا برای انجام مأموریتی درباره ایران عازم کیش شده است. 

تد دوچ درباره قطعنامه‌ای که معرفی کرده گفت: «ما از دولت ایران می‌خواهیم به تعهداتش در مسئله باب عمل کند. ما از سران کشورهای خارجی هم می‌خواهیم ایران را به انجام کارهای بیشتر ترغیب کنند.»

مارکو روبیو هم در قطعنامه‌ای که معرفی کرده از دولت ایران خواسته به «وعده‌های مکرر» خود برای کمک به یافتن و بازگرداندن لوینسون به آمریکا عمل کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان