دیدبان

راز تماسهای سری چه بود؟

راز تماسهای سری چه بود؟

دیدبان؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عصر دیروز اعلام کرد که کابینه‌اش با 6 کشور عربی و اسلامی، که از کشورهای «متخاصم اسرائیل» محسوب می‌شدند، در تماس است.

نتانیاهو گفت: «روابط و تماس‌های‌مان با 6 کشور مهم عربی و اسلامی را حفظ می‌کنیم؛ کشورهایی که تا همین چند روز اخیر، متخاصم اسرائیل خوانده می‌شدند.»

بر اساس گزارش یدیعوت آحارانوت، وی افزود: «این تماس‌ها و ارتباطات برای روند صلح، بسیار مهم است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز عقیده کرد که تل‌آویو در تماس‌ها و روابطش با دیگر همسایگانش- نه با تمامی آنها- پیشرو است؛ ما این رویکرد را در قبال بخش اعظمی از جهان عرب و اسلام دنبال می‌کنیم.»

وی با بیان این‌که این تماس‌ها «بخش کوچکی از عادس‌سازی با جهان عرب است»، تأکید کرد که بسیاری از این تماس‌ها، به صورت سرّی ادامه دارد.

نخست‌وزیر اسرائیل در این اظهاراتش، نامی از کشورها نبرد.

به جز مصر و اردن، هیچ‌یک از کشورهای عربی روابط دیپلماتیک علنی با اسرائیل برقرار نکرده‌اند. با وجود این امر، ولی روند عادی‌سازی میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی اخیرا تشدید شده است آن هم در چارچوب مشارکت اسرائیل در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی که در کشورهای عربی نظیر امارات برگزار می‌شود. در همین حال، گزارش‌های رسانه‌ای از روابط سرّی مستحکم میان تل‌آویو و ریاض حکایت دارند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان