دیدبان
سناتور روس:

آمریکا باید تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گیرد

 آمریکا باید تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گیرد

دیدبان؛ "دیمیتری ناویکوف" نائب‌رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی»، گفت، این ایالات متحده آمریکا است که باید مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار بگیرد. این مقام دوما بدین ترتیب به اظهارات اخیر "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد که شرکت «راس نفت» و رهبران آن را به خرید نفت از ونزوئلا و دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم کرده بود.

ناویکوف گفت: «به‌عقیده من، اظهارات پامپئو قابل توجیه نبوده و بی‌پایه و اساس است و حتی این مسئله که ما در چارچوب تحریم‌های آمریکا قرار داشته باشیم، کاملاً عجیب است. ایالات متحده با نادیده گرفتن تمامی ضوابط حقوق بین‌الملل تحریم‌هایی را اعمال می‌کند و این اصلی‌ترین مسئله است که باید در دستورکار بررسی جهانی قرار بگیرد».

به‌گفته وی، دولت آمریکا به‌خاطر این اقدامات غیرقانونی که به خود اجازه می‌دهد تا تحریم‌هایی را علیه ملت‌های مستقل جهان، از جمله علیه ونزوئلا اعمال کند، از مدت‌ها قبل می‌بایست خود مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته باشد.

روز دوشنبه 11 ماه مارس (20 اسفند) مشخص شد که دولت آمریکا بانک روسی «اورو فایننس موسنار بانک» را به‌خاطر داشتن ارتباط مالی با شرکت ملی نفت ونزوئلا «PDVSA» به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. با اعمال این اقدامات محدودکننده، حساب‌های بانکی که تحت کنترل رژیم حقوقی ایالات متحده قرار دارد، مسدود شده و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آمریکایی اجازه داشتن رابطه کاری با این بانک را نخواهند داشت.

مقامات واشنگتن در اواخر ماه ژانویه تحریم‌های شدیداللحنی را علیه شرکت PDVSAونزوئلا اعمال کردند. البته شرکت‌های آمریکایی شامل این محدودیت‌ها قرار نداشته و همچنان می‌توانند نفت ونزوئلا را خریداری کنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان