دیدبان

جنگ با تروریسم در سوریه بخشی از جنگی وسیع در صحنه جهانی است

جنگ با تروریسم در سوریه بخشی از جنگی وسیع در صحنه جهانی است

دیدبان؛ بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز یکشنبه چن شیاودونگ معاون وزیر خارجه چین و هیئت همراه را به حضور پذیرفت.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار بر استحکام روابط تاریخی میان و کشور و ضرورت تقویت  هماهنگی و همکاری دوجانبه در تمام زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری تاکید کردند.

اسد تصریح کرد جنگ علیه سوریه بعد جدیدی به خود گرفته که اساس آن محاصره و جنگ اقتصادی است، ابزارهای سیاست بین المللی امروز تغییر کرده و اختلافاتی که قبال از طریق گفت‌وگو حل می‌شد، اکنون بر شیوه متفاوت و مبتنی بر تحریم، خارج کردن سفیران، محاصره اقتصادی و به کارگیری تروریسم متمرکز شده است.

وی خاطر نشان کرد جنگ علیه تروریسم در سوریه جزئی از جنگی وسیع در صحنه بین المللی است، تا زمانی که مانعی در برابر گسترش فکر افراطی ایجاد نشود،‌نمی‌توان تروریسم را در منطقه جغرافیایی مشخصی محصور کرد، مبارزه با تروریسم تنها از طریق نظامی صورت نمی‌گیرد، بلکه مهمتر از آن، مبارزه فکری و ایدئولوژیکی با آن است.

اسد تصریح کرد مبارزه با تروریسم در نهایت منجر به راه حل سیاسی می‌شود و هرگونه سخن گفتن از راه حل های سیاسی در سایه تروریسم، توهم و فریب است.

شیاودونگ هم گفت چین نگاه راهبردی طولانی مدت به روابط با سوریه دارد و به لطف ایستادگی رهبری و ملت سوریه،وضعیت میدانی بهبود پیدا کرد. وی از آمادگی کشورش برای ادامه ایستادن در کنار سوریه وارائه انواع کمک‌ها به این کشور برای تقویت این ایستادگی خبر داد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان