دیدبان
رئیس جمهور:

تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا ناموفق بوده است

تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا ناموفق بوده است

دیدبان؛ حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ترک تهران و در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر به عراق، گفت: هدف این سفر، گسترش روابط دو جانبه است. روابط ایران و عراق یک روابط ویژه‌ای است، مردم ایران در طول سالیان گذشته در یک آزمایش بزرگی سربلند بودند و آن اینکه مردم منطقه هر کجا مشکلی پیدا کردند و از ملت و دولت ایران کمک خواستند، مردم و دولت ایران با همه توان به کمک آنها شتافت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمینه همکاری‌ها بین دو کشور بسیار زیاد است. ما در روزهای بسیار سخت کنار مردم عراق بودیم و امروز در روزهایی که روزهای صلح و امنیت است، باز هم در کنار ملت عراق هستیم.

روحانی تصریح کرد: هم ایران روابط با همسایگان خودش را به عنوان مهمترین مسأله در روابط خارجی می‌داند و هم همسایگان ما می‌خواهند روابط رابطه داریم بسیار صمیمی و خوبی با ایران داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز با عراق، تقریباً در همه زمینه‌ها از جمله رفت و آمد، حمل و نقل، ترانزیت، گردشگری، زیارت، تجارت، سرمایه‌گذاری، مسایل سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی رابطه داریم رابطه داریم. امروز روابط اقتصادی ما حدود 12 میلیارد دلار در سال است و این روابط را به راحتی در سال‌های آینده می‌توانیم به 20 میلیارد دلار برسانیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان