دیدبان

برنامه‌های روحانی در سفر فردای «عراق»

برنامه‌های روحانی در سفر فردای «عراق»

دیدبان؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، فردا دوشنبه 20 اسفند به عراق سفر خواهد خواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته در مراسم سالگرد شهادت شهید آیت‌الله حکیم که در دانشگاه تهران برگزار شده بود، گفت: امشب برای فراهم نمودن سفر رئیس‌جمهوری به عراق خواهم رفت.

وی شب گذشته وارد بغداد شد تا تدارکات این سفر مهم و تاریخی را فراهم سازد.

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز روز گذشته در تشریح برنامه‌های سفر روحانی اعلام کرد که رئیس جمهوری اسلامی ایران با مقامات سیاسی عالی‌رتبه عراق از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس عراق دیدار خواهد داشت. ریاست جمهوری ایران در سفر آتی خود به عراق، با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق نیز دیدار خواهد کرد.

وی همچنین درباره اهداف این سفر تصریح کرد: رئیس‌جمهور محترم ایران با یک هیئت بزرگ سیاسی و اقتصادی به بغداد سفر می‌کند و این سفر سه‌روزه خواهد بود و در آن مباحث مختلفی با مقامات و مسئولان عراقی مطرح می‌شود.

به گزارش تسنیم، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق 26 آبان‌ماه سال جاری به تهران سفر کرده بود. پیش از او نیز مقام‌های عراقی به تهران سفر کرده بودند اما تاکنون هیچ مقام ارشدی از دولت ایران به این کشور سفر نکرده بود و این نخستین سفر روحانی به عراق در طول 5 سال ریاست‌جمهوری وی است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان