دیدبان
آیت‌‌الله یزدی:

هجرت آیت‌الله عیسی قاسم زمینه‌ساز پیروزی نهضت مردم بحرین می‌شود

هجرت آیت‌الله عیسی قاسم زمینه‌ساز پیروزی نهضت مردم بحرین می‌شود

دیدبان؛ همایش تکریم و تجلیل از شخصیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم «رهبر شیعیان بحرین» شب گذشته با حضور این عالم مجاهد، اعضای جامعه مدرسین، علما، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار ‌گردید.

در ابتدای این مراسم  آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هدف از برگزاری این نشست را تجلیل از مشقت‌ها و سختی‌های آیت‌الله شیخ عیسی قاسم عنوان کرد و افزود: هر انقلابی این سختی‌ها و مشکلات را تحمل کرده و بعد از این تحمل‌ها توانسته به پیروزی و موفقیت برسد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه اسلام همیشه در برابر دشمنان با تحمل مشقت‌های رهبران روبه‌رو بوده است، اظهار داشت: نگهبانان اسلام همیشه این مشقت‌ها را تحمل کردند و به‌لطف این تحمل‌ها توانستیم به جایگاه فعلی برسیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون در نظام اسلامی هزاران روحانی مشغول تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی هستند و این نظام پرچم‌دار حرکت‌های اسلامی در سطح جهان شده است.

آیت الله یزدی یادآور شد: شاید در تاریخ هیچ وقتی نبوده که اسلام همانند امروز در سطح جهانی مطرح باشد و خوشبختانه مطرح بودن اسلام در این سطح وسیع به‌خصوص میان نخبگان و بزرگان به‌علت زحمات شخصیت‌هایی از جمله سید حسن نصرالله و شیخ عیسی قاسم است که با جان و مال خود برای رشد، پیشرفت و حفظ اسلام به میدان آمده‌اند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین اضافه کرد: امیدواریم این هجرت سرآغاز پیروزی انقلاب بحرین باشد، همان‌طور که در طول تاریخ نیز بسیاری از هجرت‌ها زمینه‌ساز پیروزی انقلاب‌ها بوده است؛ امام خمینی(ره) را نیز تبعید کردند اما ایشان توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند. این سفر شیخ عیسی قاسم را قدمی برای پیروزی انقلاب بحرین می‌بینیم و مطمئن هستیم مشقت‌های این شخصیت نتیجه‌بخش خواهد بود.

در ادامه این همایش، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نصرت الهی حتمی خواهد بود، عنوان کرد: اگر در مسیر رضای خداوند متعال به‌دنبال جهاد و مبارزه با باطل و ظلم باشیم عنایت الهی نیز شامل ما خواهد شد.

بین این مراسم در قالب دو کلیپ تصویری خدمات شیخ عیسی قاسم در هدایت شیعیان بحرین و زندگی‌نامه این شخصیت حوزوی به‌نمایش گذاشته شد و در پایان نیز با اهدای لوح یادبودی از طرف جامعه مدرسین از این عالم مجاهد تجلیل به‌عمل آمد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان