دیدبان

آلمان هشدار امنیتی سفر به ترکیه را تشدید کرد

آلمان هشدار امنیتی سفر به ترکیه را تشدید کرد

دیدبان؛ وزارت خارجه آلمان روز شنبه هشدار امنیتی سفر به ترکیه را تشدید کرده و به اتباع خود هشدار داد که در صورت سفر به ترکیه باید در بیان نظرات خود احتیاط به خرج دهند، چراکه در غیر اینصورت ممکن است با خطر بازداشت مواجه شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بخشی از این توصیه‌نامه مسافرتی آمده است: «نمی‌توان رد کرد... که دولت ترکیه علیه نمایندگان رسانه‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی آلمان اقدامات بیشتری انجام دهد.»

این بیانیه می‌افزاید: «اظهاراتی که در نظام قانونی آلمان تحت پوشش آزادی بیان قرار می‌گیرند، در ترکیه ممکن است به محدودیت‌های شغلی و تعقیب قضایی منجر شوند.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان در توجیه صدور این بیانیه گفته در سال‌های گذشته چندین روزنامه‌نگار اروپایی در ترکیه بازداشت شده‌اند. وی همچنین گفته در طول دو سال گذشته بازداشت اتباع آلمان در ترکیه افزایش یافته است.

به گفته دولت آلمان، آنکارا که به هرگونه ارتباطی با شبکه تحت رهبری «فتح الله گولن» واعظ خارج‌نشین مخالف دولت ترکیه مظنون است، افرادی را به همین اتهام بازداشت کرده است. برلین همچنین مدعی است که اتباع آلمانی که از مواضع انتقادی علیه دولت ترکیه حمایت کرده باشند هم در صورت سفر به این کشور ممکن است در معرض بازداشت قرار گیرند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان