دیدبان

مقررات دانشگاه‌ برای تشویق دانشجویان به ازدواج تغییر می‌کند

مقررات دانشگاه‌ برای تشویق دانشجویان به ازدواج تغییر می‌کند

دیدبان؛ بالارفتن سن ازدواج و تأخیر در فرزندآوری از آسیب‌‌های جدی خانواده ایرانی است. حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه موضوع ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری به هنگام جزو مقولات مهم در نقشه آینده نظام فرهنگی کشور است، افزود: به همین منظور مورد تأکید رهبر انقلاب هم بوده است و اکنون این موضوع در وضعیت خوبی نیست؛ یعنی بالارفتن سن ازدواج و تأخیر در امر فرزندآوری آسیبی را متوجه خانواده‌ها و نسل جوانان ما کرده است.

حجت‌الاسلام رستمی ابراز داشت: یکی از این عوامل مربوط به تلقی است گه جوانان نسبت به آینده، محیط، زندگی و خانواده پیدا کرده است که باید در قالب فعالیت‌های فرهنگی اصلاح شود.

طرح ویژه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای تسهیل ازدواج

وی درباره برنامه سازمان متبوعش در حوزه جوانان دانشجو گفت: یکی از سیاست‌های اصلی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بحث تشویق و تسریع ازدواج به هنگام در دوران دانشجویی است که به همین منظور طرحی را توسط دوستان در نهاد در حال نهادینه‌کردن هستیم که این طرح براساس مأموریتی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده ما گذاشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در امر تسهیل و تسریع ازدواج دیگر سازمان‌ها، نهادها و حتی وزارتخانه‌ها هم دخیل هستند، اظهار داشت: در طرح نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مواردی نظیر مقدمات ازدواج، معرفی همسان‌ها به یکدیگر، کانون خانواده و همچنین تسهیل مقررات دانشجویی تا تسهیلات مالی و اقتصادی و تأمین خوابگاه ویژه متأهلین لحاظ شده است. 

وی ادامه داد: در این طرح یک بستر قبل از ازدواج تا پس از ازدواج با تکیه بر حمایت از زوجین مدنظر است که در کنار آن تمام دستگاه‌ها درگیر کمک به مسأله ازدواج خواهند شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان