دیدبان
تیموشنکو:

اگر رئیس‌جمهور اوکراین شوم، با پوتین دیدار می‌کنم

اگر رئیس‌جمهور اوکراین شوم، با پوتین دیدار می‌کنم

دیدبان؛ "یولیا تیموشنکو" نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین، نخست وزیر سابق و رهبر حزب «باتکیوشینا» اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، قصد دارد با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه دیدار و در چارچوب شکل «مذاکرات بوداپست» با وی مذاکره کند. به عقیده وی، چنین مذاکراتی تضمین کننده صلح و امنیت اوکراین خواهد بود.  

تیموشنکو توضیح داد: «اولا این نشست (دیدار با ولادیمیر پوتین) ضروری است و حتما انجام خواهد شد. در ثانی، این نشست در چارچوب «مذاکرات بوداپست» انجام خواهد شد که در این ترکیب، شامل ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و سپس چین و روسیه، امنیت اوکراین تضمین داده شده است. مذاکرات آینده در این ترکیب ادامه خواهد یافت و من به شما تضمین می‌دهم که چنین گفت‌وگوهایی، نتیجه بخش بوده و نتیجه آن صلح و امنیت را برای اوکراین به ارمغان خواهد آورد.»  

نخست وزیر سابق اوکراین همچنین ابراز اطمینان کرد که وی به همراه "پیتر پروشنکو" رئیس جمهوری کنونی این کشور به مرحله دوم انتخابات خواهند رسید و به عقیده وی، نتیجه این رقابت کاملا مشخص بوده و پروشنکو حتی به او نزدیک هم نخواهد شد.

تیموشنکو همچنین یادآور شد که بعد از برگزاری دور دوم انتخابات، تمامی فرودگاه‌های اوکراین بسته خواهند شد تا پروشنکو و اطرافیانش که به فساد مالی متهم هستند، نتوانند از کشور فرار کنند.

وی پیش از این در نشستی پارلمانی نسبت به تلاش اطرافیان پروشنکو برای خرید آرای مردم هشدار داده و گفته بود، چنین فساد مالی تاکنون در هیچ یک از انتخابات اوکراین وجود نداشته است.

رهبر حزب «باتکیوشینا» اوکراین اخیرا همچنین از طرح خود برای «بازگرداندن» منطقه دونباس و شبه جزیره کریمه، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته بود. به عقیده تیموشنکو، لازم است تا در کوتاهترین زمان ممکن، ارتش اوکراین کاملا تقویت شده و به سطح استانداردهای ناتو برسد و هچنین برای حل و فصل مناقشات ارضی در کشور، به سمت چارچوب «مذاکرات بوداپست» و نه توافقات مینسک، روی آورد.

انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین قرار است روز یکشنبه، 31 ماه مارس (11 فروردین ماه) برگزار شود. این انتخابات در صورتی به دور دوم کشیده خواهد شد که هیچیک از نامزدها نتوانند 50 درصد+1 رای را در دور نخست انتخابات بدست آورند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان