دیدبان

نمایشگاه‌های بهاره فاقد مجوز پلمب می‌شوند

نمایشگاه‌های بهاره فاقد مجوز پلمب می‌شوند

دیدبان؛ قاسم نوده فراهانی، با اشاره به غیرقانونی بودن برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا در تهران بجز 3 نمایشگاه دارای مجوز اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشابه نمایشگاه‌های بهاره برخلاف مصوبه شورای تامین استانداری تهران است و با همکاری دستگاه‌های مسئول، نمایشگاه‌های دیگری که فاقد مجوز هستند، پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اخیر شهرداری تهران با عنوان نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز از جمله این موارد است افزود: همکاران ما در حال بررسی این نمایشگاه هستند تا مشخص شود این نمایشگاه، برای زنان سرپرست خانوار است یا تجار و اصناف.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه این نمایشگاه و نمایشگاه‌های اینچنینی مجوز برگزاری ندارند، گفت: متاسفانه این نمایشگاه‌ها برخلاف قانون برپا شده و نه روند قیمت گذاری کالاها در آن‌ها مشخص است و نه کیفیت کالاهای عرضه شده در آن.

فراهانی با گلایه از برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: ما در جلسه چند هفته گذشته‌ای که با شهردار تهران داشتیم هم از آقای حناچی درخواست کردیم که شهرداری از دادن مجوز برای برپایی نمایشگاه‌های اینچنینی خودداری کند و شهردار تهران هم این موضوع را قبول کرد.

 رئیس اتاق اصناف تهران پیش از این از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در تهران در 3 نقطه بوستان ولایت، خاوران و مصلی خبر داده بود. همچنین روز گذشته نیز عیسی فرهادی فرماندار تهران در واکنش به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به جز 3 نمایشگاه مذکور، با اعلام ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره توسط دستگاه‌ها و نهادها اعلام کرده بود: در حال حاضر سه نمایشگاه در شهر تهران با عنوان نمایشگاه بهاره کار خود را آغاز کرده‌اند که در صورت نیاز و استقبال مردم می‌توان تعداد آنها را در تهران تا پنج نمایشگاه افزایش داد، اما سایر دستگاه‌ها و نهادها حق برگزاری نمایشگاه بهاره را ندارند.

برگزاری این نمایشگاه‌های بدون مجوز در حالی است که از یک سو، نظارتی بر کیفیت و قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر، اخذ وجوه از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از سوی دستگاه‌ها و نهادهای غیرمسئول در برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی، باعث مشکلاتی خواهد شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان