دیدبان

مانند شهید حکیم بر مبارزه با تروریسم و خشونت تأکید داریم

مانند شهید حکیم بر مبارزه با تروریسم و خشونت تأکید داریم

دیدبان؛ عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در پیامی به مناسبت روز شهید عراقی و شانزدهمین سالگرد شهادت آیت الله شهید سید محمدباقر حکیم آورده است: در اول رجب ۱۶ سال پیش تروریسم تکفیری آیت الله العظمی شهید سیدمحمدباقر حکیم قدس سره را ترور کرد. وی را در حالی شهید کردند که با زبان روزه پس از ادای نماز جمعه در نجف اشرف در کنار مرقد جدش امیرالمؤمنین(ع) خود را به خدایش سپرده بود. این زخمی عمیق و مصیبتی دردناک است.

قاتلان می‌دانستند که ما را از چه کسی محروم می‌کنند. قاتلان نیک آگاه بودند که آن شخصی که می‌کُشند مرد علم و حکمت و شجاعت و آینده‌نگری تیزبینانه و مواضع خلاقانه است. آنکه کشتند نماد و مرجع ملت عراق و همه جهان در مبارزه با نظام ستمگر بود. آنان خواستند که زبان گویای ملت عراق را خاموش کنند. زبانی که خواستار خارج کردن کشور از وضعیتی بود که سیاست نفرت انگیز ماجراجویی و استبداد و نژادپرستی و فرقه‌گرایی بر سر کشور آورده بود.

آن شهید با گوشت و پوستش از میان ما رفت اما سخنان و اصولش و آنچه در دل ملتمان کاشته بود حضوری دوچندان یافت، اصول، ارزش‌ها و سیاست‌هایی که هرگز نخواهد مرد. سخنان و مواضع او درباره اهمیت پایان اشغالگری، اهمیت وحدت، و ایستادن در کنار مرجعیت عالی و همه نیروهای خیرخواه و اثرگذار در ملت بدون هرگونه تبعیض یا تفرقه، همچنان زنده و ماندگار است.

آن شهید از سال‌ها پیش به اهمیت تثبیت اصول استوار حقوقی و قانونی برای ساخت دولت کرامت و عدالت و احقاق حقوق و حمایت از مظلومان و فقرا و محرومان ایمان داشت و نوشته‌های ارزشمندی در این باره نوشت و با سخنرانی‌های فراوان نسل‌های پی در پی را بدان پرورش داد. وی همچنین مدت‌ها برای یکپارچگی و وحدت کلمه همه طیف‌های ملت عراق و تعیین روش‌ها و اصول سازنده‌ای کوشید که امروز نیز الهام‌بخش ما در مسیر مبارزه با تروریسم و خشونت و بازسازی کشور و تأمین خدمات برای ملت فداکار قهرمان شجاع است.

در روز اول رجب، روز شهید عراقی، بار دیگر بر استواری خود در مسیر شهید حکیم محراب و عالمان شهید و مسئولیت‌پذیران از همه طیف‌های ملت عراق چه در مبارزه با ظلم و استبداد چه در جنگ با تروریسم و خشونت تأکید می‌کنیم. بدون فداکاری موفقیتی در کار نخواهد بود. پس از این همه فداکاری‌های بزرگ وقت آن است که ملت ما از نعمت امنیت و رفاه و به رسمیت شناخته‌شدن حقوق بهره‌مند باشد. بار دیگر به ملت‌مان تسلیت می‌گوییم، همچنین به خاندان حکیم که شهیدانی در پی یکدیگر تقدیم کردند و زبان حال‌شان می‌گوید که کشته‌شدن برای ما عادت است و شهادت، کرامتی است که خدا به ما ارزانی داشته.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی جمعه (دیروز)  در مراسم روز شهید عراق، ضمن اعلام حمایت از دولت این کشور بر اهمیت تأمین خدمات، رسیدگی به اوضاع پناهندگان و آسیب‌دیدگان جنگ و مبارزه با فساد در عراق تأکید کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان