دیدبان

پژوهشکده شورای نگهبان بیانیه گام دوم انقلاب را بررسی کند

پژوهشکده شورای نگهبان بیانیه گام دوم انقلاب را بررسی کند

دیدبان؛ جلسه هم‌اندیشی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و اعضای پژوهشکده شورای نگهبان در پژوهشکده این شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست کدخدایی به بیان نکاتی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم ترسیمی از چهل سال گذشته انقلاب اسلامی است که با تلخی‌ها و شیرینی‌های بسیاری همراه بوده و علی‌رغم دشمنی‌ها و تهدیدها، این نظام با استواری و دستاوردهای بسیار به راه خود ادامه داده و برای حرکت به سوی آینده مصمم‌تر است.

سخنگوی شورای نگهبان با استناد به آمارهای بین‌المللی ادامه داد: اذعان نهادهای بین‌المللی و برخی دشمنان خارجی به موفقیت‌های ایران و افزایش فشارها و کینه‌ورزی آنان علیه ایران خود روشن‌ترین گواه بر پیشرفت و عظمت ایران است.

کدخدایی، بیانیه گام دوم انقلاب را تصویری از راه طی شده این چهل سال دانست و ادامه داد: انتظار از جامعه علمی و نخبگان کشور این است که در دانشگاه‌ها و محافل علمی به تبیین این بیانیه بپردازند و برای رسیدن به شکوفایی و رشد بیانیه را نقشه راه خود کنند و از این بیانیه برنامه‌های دقیق برای اداره بهتر کشور استخراج نمایند.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیام ویژه این بیانیه برای همه مسئولان، ادامه داد: اصلاح عملکرد مسئولان در مسیر اهداف انقلاب و منافع ملی اولویت جامعه ما است و این اصلاح عملکرد مسئولان مهم‌ترین وسیله برای تحقق اهداف نظام است.

کدخدایی از پژوهشگران شورای نگهبان خواست تا تمام بندها و نکات این بیانیه را از دید حقوقی بررسی و کارشناسی کنند تا بتوانند از بُعد حقوقی به رسیدن به اهداف بیانیه در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجی و ... کمک کنند.

همچنین، در ادامه نشست، پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان به بیان تحلیل‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود درباره عملیاتی کردن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه حقوق پرداختند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان