دیدبان

آلمان درخواست آمریکا برای تنش‌زایی در کریمه را رد کرد

آلمان درخواست آمریکا برای تنش‌زایی در کریمه را رد کرد

دیدبان؛ در ادامه تلاش‌های ایالات متحده برای دامن زدن به تنش‌ها بین اروپا و روسیه، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از آلمان درخواست کرده بود که رزمایش دریایی در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه برگزار کند.

مقامات مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، می‌گویند در تاریخ 16 فوریه، پنس در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواسته بود که کشتی‌های جنگی خود را از طریق کانال بین کریمه و روسیه به دریای «آزوف» بفرستد و به مسکو نشان دهد که قدرت‌های غربی تسلیم آنها نمی‌شوند.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» مرکل اما با رد کردن درخواست پنس، ملاحظاتی را به نقل از «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین برای او بازگو کرد. سخنگوی صدراعظم آلمان اما از ارائه جزئیاتی درباره دلیل مخالفت مرکل امتناع ورزید.

این منابع اما می‌گویند که مرکل به پنس گفته که زمانی تمایل داشته با همکاری فرانسه، یک کاروان دریایی را از طریق «تنگه کِرچ» به دریای کریمه اعزام کند اما پروشنکو تاکید کرده بود که این برای حل مشکل کافی نیست و او می‌خواهد که تنگه به‌صورت دائم باز باشد.

بر این اساس، فرانسه نیز ضمن مخالفت با این ایده، آن را تنش‌زایی «غیرضروری» توصیف کرد.

دست رد صدراعظم آلمان به سینه معاون رئیس‌جمهور آمریکا، بیش از پیش اختلافات اخیر برلین با واشنگتن را نشان می‌دهد، امری که از زمان خروج آمریکا از برجام و اعمال تعرفه‌های مضاعف بر کالاهای وارداتی از آلمان رخ‌نمایی کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان