دیدبان

ادامه تظاهرات یمنی‌ها علیه اشغالگران اماراتی در «عدن»

ادامه تظاهرات یمنی‌ها علیه اشغالگران اماراتی در «عدن»

دیدبان؛ معترضان برای پنجمین روز متوالی تعدادی از خیابان های اصلی شهر عدن در جنوب یمن را بستند و با شبه نظامیان وابسته به امارات در این شهر درگیر شدند.

اعتراضات بعد از آن آغاز شد که شبه نظامیان وابسته به امارات مستقر در عدن شاهد اصلی پرونده تجاوز به یک کودک در محله المعلا این شهر را به قتل رساندند. تعدادی از این شبه نظامیان که در قالب نیروهای به اصطلاح "مبارزه با تروریسم" فعالیت می کنند، در قتل این کودک دست داشته اند.

یک منبع محلی و شاهدان عینی گفتند: جنبش اعتراضات مستمر در عدن خواهان تحویل این شبه نظامیانی هستند که کودک یاد شده را به قتل رسانده اند.

به گفته این منبع و شاهدان عینی، معترضان خیابان ها را بسته و لاستیک ها را در محله های المعلا و المنصوره و خور مکسر آتش زدند.

نام شاهد اصلی پرونده قتل این کودک "رافت دنبع" است که شبه نظامیان وابسته به امارات وی را ربوده و سپس به قتل رساندند.

یک شاهد عینی به  عربی 21 گفت: شهر عدن در سایه گسترش اعتراضات در آستانه انفجار است. مردم دیوار ترس را شکسته اند و به خیابان ها می آیند و مقابل خودروهای زرهی شبه نظامیان وابسته به امارات که در تلاش برای کنترل اوضاع هستند، خیابان های اصلی را مسدود می کنند.

به گفته این شاهد، با وجود ماهیت مسالمت آمیز اعتراضات، درگیری های مسلحانه ای بن معترضان خشمگین با شبه نظامیان وابسته به امارات روی می دهد که در تلاش برای سرکوب معترضان هستند.

وی افزود: برخی مناطق عدن شاهد عملیات حمله و گریز بین اهالی شهر است و آنها برخی خودروهای نظامی و زرهی شبه نظامیان یاد شده را در جریان تلاش آنها برای یورش به برخی محله های عدن به آتش کشیده اند.

معترضان علیه امارات شعار داده و خواهان خروج آنها از کشورشان هستند.

قرار است امروز معترضان بعد از نماز جمعه در خیابان اصلی شهر المعلا تجمع کنند. احمد المیسری وزیر کشور دولت دست نشانده عربستان در یمن اواخر فوریه گذشته فاش کرد که روابط این دولت با ائتلاف تحت رهبری عربستان دچار خلل است و باید اصلاح شود.

المیسری افزود که وزارتخانه متبوعش کنترلی بر اوضاع امنیتی عدن ندارد و باید رابطه با ائتلاف تصحیح شده و دخالت هایش در پرونده امنیتی متوقف شود.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان