دیدبان

کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را از سر می‌گیرد

کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را از سر می‌گیرد

دیدبان؛ برخی منابع منطقه‌ای اعلام کرده‌اند که روند فعالیت دوباره تأسیسات غنی سازی هسته‌ای کره شمالی در یونگبیون آغاز شده است.

همچنین «سو هون» رئیس نهاد اطلاعات ملی کره جنوبی گفته است: تأسیسات غنی سازی اورانیوم کره شمالی حتی پیش از نشست اخیر سران آمریکا و کره شمالی هم به فعالیت عادی خود ادامه می‌داد.

وی در این ارتباط افزود: نهاد اطلاعات ملی کره جنوبی متوجه جابجایی خودروها در تأسیسات تحقیقات موشکی سانیومدونگ در کره شمالی شده‌اند.

در این گزارش‌ها همچنین گفته شده است که سایت پرتاب موشک تونگ چانگ ری کره شمالی که سال گذشته تخریب شد، در حال بازسازی است.

پیش از این نیز چند اندیشکده آمریکایی اعلام کرده بودند عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند اقداماتی برای بازسازی ایستگاه پرتاب ماهواره سوهائه در تونگ چانگ ری در حال انجام است.

گفتنی است که در نوامبر سال گذشته مقامات دولت کره شمالی متذکر شدند که در صورت عدم لغو تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد این کشور، روند تخریب سایت تانگ چانگ- ری و سایر سایت‌های مشابه متوقف خواهد شد.

مذاکرات اخیر میان رهبران کره شمالی و آمریکا در ویتنام بصورت نیمه تمام و شکست خورده پایان یافت و دو طرف نتوانستند در پایان این نشست یک بیانیه مشترک صادر کنند. با این حال مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفته بود که دولت ترامپ امیدوار است ظرف ماه‌های آینده نماینده‌ای به کره شمالی اعزام کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان