دیدبان

هشدار آمریکا به موسسات مالی درباره همکاری با ونزوئلا

هشدار آمریکا به موسسات مالی درباره همکاری با ونزوئلا

دیدبان؛ جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به بانک ها و موسسات مالی خارجی هشدار داده است که در صورت انجام مبادلات "غیرقانونی" مالی با دولت نیکولاس مادورو با تحریم های واشنگتن روبرو خواهند شد.

بولتون با انتشار بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شده، اعلام کرد: ایالات متحده به موسسات مالی و بانک های خارجی هشدار داده است که در صورت مشارکت در تسهیل مبادلات مالی که نفع دولت مادورو و شبکه فاسد وی شود، با تحریم های آمریکا روبرو خواهند شد.

خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس مجمع ملی ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرده که این اقدام با حمایت آمریکا و سایر کشورهای غربی روبرو شده است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا گفته است که گوایدو عروسک خیمه شب بازی آمریکا است و واشنگتن را متهم به توطئه چینی برای سرنگونی دولت ونزوئلا کرده است.

تاکنون علاوه بر آمریکا و کانادا، کشورهای بریتانیا، آلمان ، فرانسه و اسپانیا نیز رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور به رسمیت شناخته اند.در مقابل، روسیه، چین، ایران، مکزیک، اروگوئه، ترکیه نیز حمایت خود را از مادورو اعلام کرده اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان