دیدبان

سوریه با تلاش‌ تل‌آویو برای تطویل اشغال «جولان» مقابله می‌کند

سوریه با تلاش‌ تل‌آویو برای تطویل اشغال «جولان» مقابله می‌کند

دیدبان؛ «کریستین لند» رئیس کمیته حافظ صلح سازمان ملل وابسته به سازمان ملل و هیئت همراهش به دیدار فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه رفتند.

مقداد در این دیدار، دستاوردهای ارتش سوریه در مبارزه با گروههای تروریستی تحت حمایت رژیم صهیونیستی و  همپیمانانش را تشریح و تأکید کرد که این مسئله باعث شد نیروهای حفظ صلح در منطقه حائل بتوانند مأموریت خود را انجام دهند.

دمشق به مبارزه با گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد و اولویتش نیز ثبات و امنیت در سراسر کشور است تا به صلح عادلانه و فراگیر در این منطقه ختم شود.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که باید رژیم صهیونیستی دست از نقض قطعنامه‌های سازمان ملل بردارد و به حمایت خود از تروریستها پایان دهد؛ مسئله‌ای که امنیت و ثبات منطقه را بر هم زده و امنیت و صلح بین‌الملل را تهدید می‌کند.

وی با بیان این مطلب افزود: «سوریه با همه ابزارها و شیوه‌ها برای مقابله با تلاشهای اسرائیل و مزدورانش که با هدف طولانی کردن اشغال جولان سوریه صورت می‌گیرد... تردید نخواهد کرد».

لند نیز ضمن ابراز خرسندی از تحولات میدانی سوریه و اهمیت این مسئله برای فعالیت نیروهای حافظ صلح، تأکید کرد که این مسئله، تأثیر مثبتی بر ثبات مجدد منطقه حال داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد که موضع سازمان ملل در خصوص «جولان اشغالی سوریه مشخص است».

در همین راستا، «گئر پدرسون»،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از حاکمیت دولت سوریه بر بلندی‌های جولان اشغالی دفاع کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان