دیدبان

تهدید بولتون برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی

تهدید بولتون برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی

دیدبان؛ جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده تحریم ها علیه کره شمالی را افزایش خواهد داد اگر پیونگ یانگ برنامه تسلیحات هسته ای اش را متوقف نکند.

بولتون در مصاحبه با شبکه فاکس بیزینس افزود: پس از نشست اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی، واشنگتن این مساله را بررسی خواهد کرد که آیا پیونگ یانگ به تعهدات خود در خصوص دست کشیدن از برنامه تسلیحات هسته ای و کلیه فعالیت های مرتبط با آن پایبند خواهد بود یا نه.

بولتون در ادامه اظهار داشت: اگر آنها تمایلی به انجام این کار نداشته باشند، آنگاه تصور می کنم ترامپ کاملا شفاف در این خصوص صحبت کرده است... تحریم های اقتصادی شدید و خردکننده علیه کره شمالی کاهش نخواهد یافت و واشنگتن به دنبال تشدید تحریم ها خواهد بود.

اظهارات بولتون در شرایطی است که نشست اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام بدون دستیابی به نتیجه روشنی و توافق بر سر خلع سلاح هسته ای پایان یافته است.

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش داده است که تحرکات و فعالیت های جدید ساختمانی در سایت هسته ای "تونگ چانگ ری" مشاهده شده است. مقام های کره شمالی سال گذشته قول داده بودند تا پس از نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این سایت هسته ای را برچینند.

هنوز مشخص نیست رهگیری فعالیت های جدید هسته ای کره شمالی قبل یا بعد از دومین نشست ترامپ و کیم در هانوی پایتخت ویتنام انجام شده است یا نه.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان