دیدبان
رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

اختیارات دستگاهها در مدل توسعه شهرستانی به فرماندار منتقل می‌شود

اختیارات دستگاهها در مدل توسعه شهرستانی به فرماندار منتقل می‌شود

دیدبان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در جلسه‌ای که اعضای شورای اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری بودند، اولویت‌بندی انجام شد. یکی از اولویت‌های ایشان رسیدگی به مناطق بحرانی و کمتر توسعه‌یافته بود. ما یک الگوی عملی برای این موضوع به نام قلعه گنج داشتیم. ایشان فرمودند که این تعداد را زیاد کنید و بر روی آنها کار کنید.

وزیر کشور ادامه داد: امروز آمادگی داریم با این جلسه، ۳۱ شهرستان را در ۳۱ استان به عنوان الگوی توسعه شهرستانی که شامل شهرها و روستاها می‌شود معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در این مدل همه اختیار دستگاه‌ها به فرماندار منتقل می‌شود و برای هر شهرستان یک دستگاه معین خواهیم داشت و با سندهایی که برای هر شهرستان تنظیم شده به صورت نظارت مستمر و دقیق پیگیری می‌کنیم تا به اهداف مورد نظر برسیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برای طرح توسعه ۳۱ شهرستان یک نگاه منطقه‌ای را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: امروز در این جلسه قرار شد که هر چند تا استان به عنوان یک منطقه تعریف شود که توسعه منطقه‌ای را با ظرفیت‌هایی که استان‌های مختلف دارد با هم افزایی، هماهنگی و همکاری یکدیگر بتوانند توسعه را در این مناطق داشته باشیم. لذا ابتدا این طرح را در سطح منطقه‌ای و محلی الگوسازی می‌کنیم تا ضعف‌ها و نقاط مثبت معلوم شود تا بتوانیم در سطح ملی نیز این کار را انجام دهیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان