دیدبان

فعلا ۱۴ متقاضی به دنبال تصاحب پرده نقره ای در اکران نوروزی

 فعلا ۱۴ متقاضی به دنبال تصاحب پرده نقره ای در اکران نوروزی

دیدبان؛ تهیه کنندگان و فیلمسازان بیش از سال های دیگر چشم به اکران نوروزی دوخته اند اما هنوز شورای عالی اکران تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده است. و چند روزی است مخصوصا تهیه کنندگان را به تب و تاب رایزنی با دست اندرکاران امر انداخته تا بتوانند خودشان را به پرده نقره ای نوروزی برسانند. اما واقعا چقدر امسال سینمای نوروزی دچار چالش شده که هر روز یک فیلمی یا فیلمساز حضور قطعی خودش را در اکران نوروزی قطعی می داند. همین لحظاتی پیش سخنگوی شورای عالی اکران از اضافه شدن دو فیلم دیگر به گزینه های اکران نوروزی خبر داده است.

وی گفته است: دو فیلم سینمایی «پیشونی سفید 3» به عنوان یک فیلم کودک و نوجوان در جدول گزینه فیلم‌های اکران نوروزی قرار می گیرد و  فیلم «زهر مار» هم به دلیل حضور در جشنواره فیلم فجر متقاضی اکران نوروزی است و به این فهرست اضافه می شوند.

با اضافه شدن این دو فیلم، اکنون 14 فیلم سینمایی به عنوان گزینه‌های اکران نوروزی معرفی شده‌اند و این اتفاق در حالی رخ داده است که فیلم سینمایی «زهر مار» جزو فیلم‌هایی که سخنگوی شورای اکران در روز 12 اسفندماه به عنوان گزینه‌های قطعی اکران نوروزی اعلام کرده بود، قرار نداشت.

پیش‌تر، فیلم‌های سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی، متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی، دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتابچیان، زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی، تگزاس 2 به کارگردانی مسعود اطیابی، زندانی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، ایکس لارج به کارگردانی محسن توکلی، ژن خوک به کارگردانی سعید سهیلی، چهار انگشت به کارگردانی حامد محمدی، تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد، درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی و رحمان 1400 به کارگردانی منوچهر هادی به‌عنوان 12 فیلم گزینه اکران نوروزی معرفی شده بودند.

گفته می شود "دیدن این فیلم جرم است" و "چهار انگشت" از لیست خارج شده اند. به هر حال باید منتظر تصمیم نهایی شورای عالی اکران باشیم که براساس رنگ بندی ژانری و اصولی فیلمی را استحقاق اکران می دانند یا براساس فرآیندهایی به جز مسیر موجود، فیلم های نوروزی اکران خواهند شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان