دیدبان

نباید بگذاریم هیچ اخلالگری برای انجام بزه احساس امنیت کند

نباید بگذاریم هیچ اخلالگری برای انجام بزه احساس امنیت کند

دیدبان؛ سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران صبح امروز با حضور محسنی بندپی استاندار تهران، گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، اسدی دبیر این ستاد، مروستی مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این شورا در محل استانداری تهران تشکیل شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت و لزوم مقابله علمی با معضلات اجتماعی، اظهارکرد: آسیب های اجتماعی و درمان اعتیاد با توجه به ماهیت و پیچیدگی این معضل نسخه واحدی نداشته و نیازمند رویکردهای تلفیقی و همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها است.
 
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها مورد اشاره و تاکید  قرار داده‌اند باید همه اقدامات دستگاه ها در این حوزه را بر ورود پیشگیرانه سوق دهیم که هم اثربخشی بیشتری خواهد داشت و هم می‌تواند در درازمدت منشاء اتفاقات موثر و درمانگران واقع شود. 
 
استاندار تهران تاکید کرد: البته این مهم نافی این نیست که اقدامات خود را بر مقابله و درمان علمی و تخصصی این آسیب معطوف نکرده  اما اقدامات خوبی  شکل گرفته و به وحدت جمعی در دستگاه‌های متولی این بخش نزدیک شده ایم.
 
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: بدون تردید اگر اقدام خوبی در سطح استان تهران در این حوزه صورت گرفته و تداوم یابد می‌تواند در کشور به عنوان پایلوت و الگوی مناسب برای سایر استان ها مطرح  و در نهایت به کاهش آسیب های اجتماعی در کشور منجر شود در این بین البته شهرداری تهران نیز همکاری خوبی با دستگاه‌های متولی در این حوزه داشته و در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران وارد عمل شده است.
 
استاندار تهران یادآور شد: چهار منطقه شوش، مولوی، هرندی و بازار تهران وضعیت خوبی از نظر اعتیاد و آسیب های اجتماعی نداشت و نقاطی که ناامنی و عدم آسایش برای ساکنین منطقه ایجاد کرده بود مورد پایش و رصد و اقدام قرار گرفته و نهادهایی مانند نیروی انتظامی به خوبی در راستای رفع این آسیب‌ها در منطقه مذکور اقدام کرده‌اند.
 
 وی تصریح کرد: باید روش‌هایی که در دنیا تجربه شده و موفقیت آمیز نیز بوده است را در حوزه آسیب‌های اجتماعی نهادینه کرده و به کار بگیریم.
 
محسنی بندپی یادآور شد: تیم غربالگر نیز باید حوزه آسیب های اجتماعی را رصد کرده و هر معتاد را به مناسبت مشکلی که با آن دست به گریبان است به دستگاه‌های متولی ارجاع دهد.
 وی بیان کرد: در ایام پایانی سال که به تعطیلات منتهی می شود اقدام خوبی در راستای شیفت بندی و زمان‌بندی لازم برای پیشبرد امور صورت گرفته که باید در تداوم و استمرار آن جدی و مصمم باشیم.
 محسنی بندپی تاکید کرد: وقتی آمار اعتیاد بالا باشد هیچ ضمانتی برای در امان بودن فرزندان ما وجود ندارد و باید همه به صورت جدی و غیر مقطعی به حوزه مقابله علمی و تخصصی با این پدیده شوم ورود کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: نظارت و پایش ما باید از چنان اقتدار صلابت و جدیتی برخوردار باشد که هیچ اخلالگری احساس امنیت جهت انجام بزه و تعمیم آسیب‌های اجتماعی نداشته باشد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان