دیدبان

تولید انبوه انیمیشن در ایران

تولید انبوه انیمیشن در ایران

دیدبان؛ مهدی مسعودشاهی یکی از داوران بخش دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره ضرورت راه‌اندازی این بخش در جشنواره گفت: انقلاب ما متاثر از رویدادهای مذهبی بوده به همین دلیل وجود بخش دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جشنواره پویانمایی تهران بسیار مفید است.
وی درباره کیفیت انیمیشن‌هایی که در این بخش داوری شده‌اند، توضیح داد: تعدادی از فیلم‌هایی که به این بخش آمده بود به لحاظ تکنیکی نیاز به کار بیشتری داشتند و در کل باید هدایت بیشتری در این بخش صورت بگیرد تا در آینده شاهد حضور محصولات این بخش در سطح جهانی باشیم.

مسعودشاهی با اعلام این‌که داوری با در نظر گرفتن ارزش‌های فنی و محتوایی انجام گرفته است، گفت: تکنیک و ساختار باید بتواند مباحث موضوعی و مضمونی را به بهترین وجه منتقل کند و آنچه ضرورت دارد این است که کیفیت تکنیکی آثار آنقدر بالا باشد که بتواند محتوای خود را به درستی منتقل کند به ویژه این‌که در حوزه مفاهیم مذهبی اگر تکنیک خوب نباشد می‌تواند باعث تاثیر منفی هم شود.
وی افزود: ما با دوستان در یک جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که حداقل‌های توقع‌مان را برای انتخاب بهترین‌های این بخش منظور کنیم و بعد از بحث و گفت‌وگو به یک تعداد فیلم رسیدیم.

مسعودشاهی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در یک فاصله زمانی کوتاه پس از انقلاب شاهد بودیم که جشنواره پویانمایی تهران یک جهشی را برای اعتلای انیمیشن ایران ایجاد کرد و همین باعث شد که انیمیشن ما در یک فاصله زمانی کوتاه ارتقای خوبی داشته باشد و به تمام کشورهای دنیا معرفی شود. این اتفاق به‌قدری قابل توجه بود که رسانه‌های خارجی در تحلیل‌هایشان نوشتند که ژاپن و کشورهای اروپایی و آمریکا تنها تولیدکننده‌های انبوه انیمیشن نیستند و ایران هم به این لیست اضافه شده است.
وی افزود: اکران تولیدات انیمیشن ما به سینما رسیده و مخاطبان جدیدش را در این حوزه پیدا کرده که همین موضوع می‌تواند پشتوانه خوبی برای تولید انیمیشن‌های سینمایی باشد و امیدوارم با حرکت‌های حمایتی و هدایتی نهادهای مربوطه، این ظرفیت تقویت شود که ما جایگاه جهانی انیمیشن کشور را حفظ کنیم.

این داور جشنواره پویانمایی تهران در پایان گفت: جشنواره پویانمایی تهران متولیان خوبی دارد و می‌تواند حرکت‌های تکمیلی و آموزشی را نیز در کنار خودش داشته باشد. آموزش، ارزیابی و نمایش پویانمایی‌ها در بخش‌های جنبی می‌تواند به یک جریان بازاریابی جهانی ختم شود. جهان از لحاظ محتوا تشنه فرهنگ و ادبیات ما است و باید از این ظرفیت بهره ببریم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان