دیدبان

تصمیمات ارزی در کمیته پنج نفره گرفته می‌شود

تصمیمات ارزی در کمیته پنج نفره گرفته می‌شود

دیدبان؛ فرهاد دژپسند در آخرین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال 97 که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، از فعالان اقتصادی خواست درباره مسائل ارزی به بانک مرکزی خرده نگیرند زیرا بخشنامه های آن حاصل تصمیم جمعی است.
وی از وزیران نفت، صنعت و اقتصاد به همراه رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان اعضای این کمیته نام برد.
وزیر اقتصاد به بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات اشاره کرد و گفت: تصور این بود دستورالعمل به قدری شرایط را تسهیل کند که عرضه ارز صادراتی شدت بگیرد. حتی تصور ما این بود با دستورالعمل اخیر بازار تاثیر خوبی بگیرد و قیمت دلار در بازار به زیر 10000 تومان برسد.
وی یکی از ویژگی های این بخشنامه را توجه ویژه به صادرکنندگان بزرگ دانست تا بتوانند به همان میزانی که ارز به کشور باز می گردانند، از مشوق های قانونی برخوردار شوند.
او با بیان اینکه تا حد امکان از صادرات حمایت می‌کنیم افزود: صادرکنندگان هم باید امکانی را فراهم کنند تا از برکات صادرات 40 میلیارد دلاری غیرنفتی در کشور بهره ببریم بنابراین صادرکنندگان ارز را برگردانند تا جامعه میوه صادرات غیرنفتی را بچشد.
دژپسند ادامه داد: از 40 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تنها 8 میلیارد دلار ارز وارد کشور شده است که شش و نیم میلیارد دلار آن مربوط به صادرات فولاد و پتروشیمی است .
هشتاد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رییس جمهوری و اعضای این شورا در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزارشد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان