دیدبان
آیت الله مصباح:

در دفاع مقدس، نوجوان‌ها عُرفای بزرگ را در رسیدن به مقامات الهی جا گذاشتند

در دفاع مقدس، نوجوان‌ها عُرفای بزرگ را در رسیدن به مقامات الهی جا گذاشتند

دیدبان؛ آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار طلاب مدرسه شهید صدوقی، گفت: انقلاب اسلامی پدیده عظیم اجتماعی است که در طول تاریخ انسانیت بی نظیر بود. خداوند در این پدیده عظیم یکی از وعده های خود را نشان داد که "ولینصرنّ الله من ینصره" .

وی با بیان اینکه "شرط نصرت الهی، تعداد زیاد نیرو، تکنولوژی پیشرفته و ثروت نیست، بلکه بندگی خدا و صداقت در یاری دین خداست"، افزود: جنگ بدر، با تعداد اندک مسلمانان و تجهیزاتشان ، خداوند مسلمان را نصرت کرد؛ اما جنگ حنین که مسلمانان به قدری زیاد بودند که خودشان از این جمعیت تعجب کردند، شکست خوردند؛ چون اعتمادشان به تعداد نیرویشان بود.


آیت‌الله مصباح تصریح کرد: خدا، همان خداست، دین، همان دین است و سنت های الهی نیز تغییر نکرده است؛ باید ببینیم، ما چگونه هستیم؛ اعتمادمان به خداست یا به آمریکا و اروپا؟ یا حتی به پیشرفت های نظامی مان؟ چنین نبود که شهدا، افراد خاصی بوده باشند. چه بسا قبل از انقلاب، خیلی هم به دنبال شهادت و یاری دین خدا نبودند؛ اما در مکتب امام (ره)، چنان اوج گرفتند که عارفان بزرگ را جاگذاشتند و به کمال رسیدند؛ لذا امام (ره) با آن عظمتش می فرماید رهبر ما آن طفل 13 ساله است.
 

وی در ادامه گفت: شرایط رشد و کمالی که امروز وجود دارد، در طول تاریخ بشریت وجود نداشته است؛ از یک طرف همه میراث انبیاء، و اهل بیت (ع) در اختیار ماست و از طرف دیگر، نمونه های عینی تحقق وعده های الهی را بارها دیده‌ایم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان