دیدبان

هیلاری: در انتخابات 2020 نامزد نمی‌شوم

هیلاری: در انتخابات 2020 نامزد نمی‌شوم

دیدبان؛ «هیلاری کلینتون» همسر رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ آمریکا که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ وزیر خارجه این کشور بود و در انتخابات ریاست جمهوری  ۲۰۱۶ از «دونالد ترامپ» شکست سختی خورد، رسما اعلام کرد که در انتخابت سال آینده ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود.

هیلاری کلینتون، نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ که نتوانست در رقابت با دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا برسد، به یک پایگاه خبری درباره نامزدی خودش در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت: «من (در انتخابات ۲۰۲۰) رقابت نمی‌کنم».

او به «نیوز ۱۲ وستچستر» گفت: «البته من به صحبت کردن ادامه میدهم و قرار نیست جایی بروم. مخاطراتی که کشورمان با آن مواجه است و آنچه که در حال اتفاق افتادن است مرا به شدت آزار می‌دهد».

کلینتون که یک بار در رقابت مقدماتی نامزدهای دموکرات در سال ۲۰۰۸ رقابت را به «باراک اوباما» واگذار کرد، از شرایط کنونی آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: «کشور ما به شدت دچار تفرقه شده است و ما واقعا وارد اردوگاه‌های مخالف هم شده‌ایم، چیزی که من قبلا در کل زندگی‌ام شاهد آن نبوده‌ام».

نامزد ناکام دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا درباره دیدارهایش با برخی نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ گفت: «ما نمی‌توانیم هیچ چیز را مسلم فرض کنیم. ما باید واقعا به سختی کار کنیم و من هر کاری که می‌توانم می‌کنم تا به دموکرات‌ها برای پیروزی (در انتخابات) و بازگرداندن کاخ سفید کمک کنم».

تاکنون تعدادی از دموکرات‌ها نامزدی خود برای انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۸) آمریکا را اعلام کرده‌اند. «برنی سندرز» یکی از این نامزدها است. این سناتور نام آشنا که در رقابت مقدماتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ نتوانست بر کلینتون فائق شود، بار دیگر وارد عرصه انتخاباتی شده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان