دیدبان

روسیه: زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا باید از خاک اروپا خارج شوند

روسیه: زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا باید از خاک اروپا خارج شوند

دیدبان؛ "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه معتقد است، خیال همه راحت خواهد شد، اگر در اقدامی منطقی زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا به خاک خودش برگردانده شده و زیرساختارهایی که برای آنها در خاک اروپا بوجود آمده، از بین برود.

مدویدیف در مصاحبه با نشریه «Luxemburger Wort» لوکزامبورگ در آستانه سفرش به این کشور، در این باره گفت: «خیال همه آسوده خواهد شد اگر تمامی تسلیحات هسته‌ای آمریکایی به خاک ایالات متحده بازگردانده شده و زیرساختارهای آنها در اروپا که این امکان را فراهم می‌کند تا این سلاح‌ها سریعا بار دیگر مستقر شوند هم از بین برده شوند.»  

نخست وزیر روسیه تاکید کرد که این مسئله به فعالیت‌های آموزشی آمریکا برای فراهم سازی شرایط استفاده از سلاح‌های هسته‌ای که بطور مرتب در کشورهای عضو ناتو برگزار می‌شود هم مربوط می‌شود.

وی در عین حال یادآور شد: «این دقیقا ایالات متحده و نه روسیه بوده که تصمیم به خارج شدن از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط، بعنوان یکی از توافقات اساسی در عرصه امنیت جهانی، خارج شده و دقیقا به همین دلیل رئیس جمهور "ولادیمیر پوتین" روز گذشته (دوشنبه) بصورت  مقابله به مثل دستور توقف اجرای این پیمان را تا روشن شدن وضعیت موارد نقض تعهدات طرف آمریکایی، امضاء کرد.»

نخست وزیر روسیه در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که خط لوله "جریان شمالی-2" تنها بخشی از نیازهای واردات گاز را تامین خواهد کرد و هرگز جایگزین کریدور ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین نمی شود. به گفته وی، البته این خط لوله خطرات احتمالی در رابطه با توقف انتقال گاز را کاهش خواهد داد.

مدویدیف با تاکید بر پایبندی کامل روسیه به تعهدات خویش در این زمینه، افزود که خط لوله جدید مسیری مضاعف برای انتقال گاز این کشور به اروپاست.  

وی گفت: «روسیه بارها اعلام کرده که برای حفظ ترانزیت گاز از خاک اوکراین بعد از سال 2019 (که مدت اعتبار قرارداد فعلی در این باره به اتمام می‌رسد) آمادگی دارد، البته شرط آن حل و فصل شدن اختلافات بین شرکت‌های ذی‌نفع، تامین منافع اقتصادی طرف روسی و همچنین با ثبات شدن اوضاع سیاسی در اوکراین است.» 

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان