دیدبان

رزمایش کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره آغاز شد

رزمایش کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره آغاز شد

دیدبان؛ در حالی که رئیس جمهور آمریکا از لغو رزمایش‌های نظامی بزرگ با کره جنوبی به دلیل انگیزه‌های مالی خبر داده ، این دو کشور روز دوشنبه رزمایش جدید نظامی را برگزار کردند.

خبرگزاری «واس» دوشنبه بعد از ظهر به نقل از «یونهاپ» نوشت این رزمایش جدید در مقیاسی کوچکتر جایگزین رزمایش‌های بزرگ «کی ریزالو» و «فول ایگل» شد. مدت این رزمایش جدید 9 روز و نام آن «دانگ مائنگ» است که به انگلیسی «ائتلاف» می‌شود.

پیش از این مقامات آمریکایی گفته بودند که برای باز نگه داشتن مسیر مذاکره با کره شمالی رزمایشهای بزرگ با کره جنوبی را لغو خواهند کرد و آن را بارزمایشهای کوچکتر جایگزین می‌کنند.

 وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ خود اعلام کرده که هدف از برگزاری این رزمایش افزایش آمادگی نظامی علیهتهدیدهای نظامی محتمل است.

گفته می‌شود که هدف سئول و واشنگتن اینک تمرکز بر آمادگی‌های دفاعی تا هجومی  و ارتقاء توان مدیریتی در اجرای عملیات نظامی است. هرچند که گفته می‌شود لغو رزمایش‌های یاد شده نگرانی‌های امنیتی را برانگیخته است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در توییتی اعلام کرد که دلیل اصلی لغو رزمایش‌ها با کره جنوبی صرفه جویی مالی است.

وی در توییت خود نوشت: «دلیلی که من خواستار عدم برگزاری این رزمایش‌ها با کره جنوبی شدم، ذخیره صدهامیلیون دلار به نفع  آمریکاست.»

این در حالی است که مقام‌های پنتاگون می‌گویند برگزاری این رزمایش‌های سالانه، غیر از تمرین مقابله با کره شمالی اهدافی مانند حفظ آمادگی نیروهای آمریکایی را نیز دنبال می‌کرده است.

در حالی‌که وزارت دفاع کره جنوبی واکنشی به این توییت ترامپ نشان نداده، اما یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز گذشته گفت که صحیح نیست مقام‌های دفاعی کره درباره سخنان رئیس جمهور آمریکا اظهار نظری بکنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان