دیدبان

گره زدن مشکلات کشور به مذاکره خیانت در حق مردم است

گره زدن مشکلات کشور به مذاکره خیانت در حق مردم است

دیدبان؛ سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی گفت‌: در شرایطی که دشمنان قسم خورده ملت ایران به سرکردگی آمریکا و اروپا و متحدان منطقه ای آنها، منافع و مصالح جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و تلاش می کنند با خالی کردن سفره مردم جلوی رشد، توسعه و روند پیشرفت افتخارآمیز را بگیرند؛عقل، شرع و مصلحت حکم می کند تا همه نیروها، جریانات، قوا و جناح ها داخل نظام پشت سر مقام معظم رهبری با پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه افکنانه با وحدت کلمه حرکت کنند و همه همت خود را در جهت خدمت به مردم،پرکردن سفره مردم،حل مشکلات مردم و ایجاد آرامش و رضایت مردم به کار گیرند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی،افزود:مسئولان به ویژه از اقشار ضعیف جامعه که اکنون همه فشارها به آنها تحمیل می شود، حمایت کنند.دولت محترم؛ دلبستگی به آمریکا،اروپا و همپیمانان آنها عبث و بیهوده است، آنها دشمنان یاغی و عهدشکن و قسم خورده ملت ایران هستند. سرنوشت برجام عبرت آموز بود و بنابراین اگر هنوز کسانی و جریاناتی به دنبال برجام های دیگر و حل مشکلات از طریق مذاکره با غرب باشند، قطعاً مسیری غیرعقلانی و بر خلاف منافع ملی ملت و کشور را طی می کنند.

وی ادامه داد:بهانه ها و خواسته های آمریکا و همپیمانان حد یقف نمی شوند و مشکل آنها اصل جمهوری اسلامی است که یک کشور قدرتمند،مستقل، موثر و درحال پیشرفت و اقتدار است،بنابراین زهی خیال باطل که آنها را بتوان با گرفتن بهانه ها رام و همراه کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد:اگر مسائل و مشکلات داخل کشور با مذاکره با قدرت های سلطه گر،آمریکا و اروپا گره زده شود،خیانت در حق ملت و برخلاف منافع و عزت ملی است، حل مشکلات و مسائل داخلی کشور از قبیل رکود اقتصادی، بحران بیکاری و مقابله با گرانی های کمرشکن و غیرقابل تحمل حاکم بر صنعت و تولید و بازار، فقط و فقط با مدیریت جهادی، تلاش شبانه روزی و استفاده از توانمندی های داخلی است.

نقوی حسینی تصریح کرد:به نظر می رسد دولت محترم اشتباه راهبردی کرد که مسائل داخلی را به مذاکره با آمریکا و اروپا گره زده است،این اشتباه نباید ادامه پیدا کند.ای کاش دولت به جای تلف کردن 6 سال وقت و سرمایه های کشور در مسیر مذاکره با غرب،با صاحب نظران،ظرفیت ها و سرمایه های انسانی و متخصصان،کارآفرینان،دامپروران،کشاورزان و تولید کنندگان داخلی و خودی مذاکره می کرد و توانمندی آنها را ساماندهی و بسیج می کرد و به آنها بها می داد.

وی ادامه داد:اکنون هم دیر نشده و راهی جز این نداریم که با مدیریت جهادی و هدف مقابله با رکود و استفاده از توانمندی و ظرفیت های داخلی،مدیریت جهادی را فعال کنیم. به نظر می رسد مدیریت جهادی در شرایط کنونی با آسیب خانمانسوز و خطرناکی روبرو شده که چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب را نمی شناسند و آن خطر رفاه زدگی و تجمل گرایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:به نظر می رسد مسابقه مال اندوزی بین مسئولان کشور، تجمع گرایی و رفاه زدگی موجب دست بردن به امکانات ملت، فساد و خوردن لقمه‌های حرام شده است. رفاه و تجمل گرایی امروزه باعث واگرایی شده است. دشمن امروز نظام و انقلاب،رفاه زدگی و تجمل گرایی و واگرایی مسئولان است که باید فکری به حال آن کرد و البته در این مسیر مسئولیت نهادهای نظارتی و امنیتی بسیار مهم است.

 وی تاکید کرد:در چنین شرایطی توجه ویژه به اقشار و اصناف داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است، یکی از آن اقشار مهم بازنشستگان هستند، بازنشستگان مورد احترام که عمر خود را صرف عزت و پایدار و امنیت نظام صرف کرده اند، بازنشستگان تامین اجتماعی که سال ها عمر و جوانی خود را به عنوان کارگر در مراکز تولیدی و کارخانجات در سخت ترین شرایط هزینه کرده اند و با دستمزد خود صندوق تامین اجتماعی را تشکیل داده  و حفظ کردند، متاسفانه دولت ها و مجلس ها به دنبال برداشت از این صندوق هستند و حتی بدهی خود را به این صندوق پرداخت نمی کنند.

نقوی مطرح کرد: بازنشستگان سپاه پاسداران،بازنشستگان ارتش، بازنشستگان نیروی انتظامی،بازنشستگان دفاع نیروهای مسلح، اغلب آنها از سرداران و سربازان و خادمان دوران دفاع مقدس هستند که از خاک و ناموس این کشور دفاع کرده اند، امروز گرفتار زندگی رومزه شده اند و خانواده گسترده و باداماد و نوه و نتیجه و با بیماری های دوران بازنشستگی سرگرم هستند.

وی تصریح کرد:همانگونه که می دانیم خانواده بزرگ فرهنگیان که تولیدکننده  مهمترین و استراتژیک ترین محصول کشور یعنی نیروی انسانی تربیت یافته و متخصص هستند، مورد غفلت قرار گرفته اند.همچنین قشر عظیم کارگران که در مراکز تولیدی، کشاورزی،دامپروری،خون دل می خورند و زحمت می کشند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارم پروژه متروی تهران به ورامین ،قرچک و پیشوا را که انتظار 15 ساله یک میلیون جمعیت حوزه انتخابیه بنده است را تکمیل کنند.روزانه 150 هزار تردد از حوزه انتخابیه بنده به تهران انجام می شود که ضمن خسارات جانی ،مالی و روزانه در اثر تصادفات به آنها وارد می شود، وقت و انزژی آنها تلف می شود. متروی تهران به ورامین و قرچک و پیشوا و اتصال آن به ایستگاه جوانمرد قصاب می تواند کمک شایانی به این تردد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارم موانع ترافیکی تهران، قرچک و ورامین را از سر راه بردارد. نصب علائم راهنمایی و رانندگی ، دوربین کنترل سرعت،بازسازی گاردریل و آسفالت آن در دستورکار قرار گیرد. از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست دارم اولا نسبت به کنترل بازار و قیمت ها نظارت کرده و برای جلوگیری از گرانی های لجام گسیخته اقدامات نظارتی ویژه انجام دهد و با کمک وزارت کشاورزی کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ و امکانات اولیه را به مردم برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همچنین از  وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم نسبت به رونق مراکز تولیدی، کارخانجات اقدام ویژه کند، هر روز خبر تعطیلی یک کارخانه، بیکاری ده ها کارگر یعنی نابودی خانواده ها، امیدوارم وزارت صنعت در این شرایط اقدامات لازم را انجام دهد و به وظایف خود عمل کند

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان