دیدبان

توضیحات امیری درباره لایحه جامع انتخابات

توضیحات امیری درباره لایحه جامع انتخابات

دیدبان؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 13 اسفند) پارلمان در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس،گفت: لایحه جامع انتخابات در فرآیند کارشناسی مفصلی تهیه شده و نظر بسیاری از نمایندگان، پیش از آنکه در مجلس حاضر شوند، به عنوان صاحب‌نظر و فعال سیاسی و اجتماعی در مورد لایحه اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: در جلسات مشترک درباره لایحه جامع انتخابات، بررسی‌ها صورت گرفت، در نهایت وزارت کشور این لایحه را در سایت قرار داد تا صاحب‌نظران در مورد آن اظهارنظر کنند، به همین جهت، احزاب و گروه‌های مختلف در مورد لایحه جامع انتخابات اخذ شد و در نهایت لایحه در دولت مورد بررسی قرار گرفت.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: با توجه به اینکه بررسی لایحه و ارائه آن با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبری مقارن شد، دوباره این لایحه در دولت برای اِعمال این سیاست‌ها مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت در 8 بهمن امسال به مجلس ارسال شد.

امیری اظهار داشت: پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر محروم شدن سفرا از داوطلبی در انتخابات، مگر در صورت استعفا 6 ماه قبل از انتخابات، مورد نظر دولت نیست، زیرا در انتخابات گذشته از 12 هزار نفر ثبت‌نامی، فقط 3 سفیر را شامل می‌شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاخصه مهم طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس بحث استانی شدن انتخابات است و در لایحه دولت به این موضوع پرداخته نشده، البته سایر موارد مطرح در لایحه مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین بهتر است لایحه جامع به جای این طرح در دستورکار مجلس قرار گیرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان