دیدبان

ترامپ، شکست مذاکره با «کیم» را بر گردن دموکرات‌ها انداخت

ترامپ، شکست مذاکره با «کیم» را بر گردن دموکرات‌ها انداخت

دیدبان؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت واشنگتن) در توییتر خود به سخنان جنجالی اخیر «مایکل کوهن» وکیل سابق شخصی خودش در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داد.

ترامپ مسئولیت شکست مذاکرات اخیرش با رهبر کره شمالی در ویتنام را به گردن کوهن و دموکرات‌های کنگره آمریکا انداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: «اینکه دموکرات‌ها همزمان با نشست بسیار مهم اتمی با کره شمالی، از یک دروغگوی مجرم و متقلب در جلسه استماع علنی سوال و جواب می‌کنند، شاید فرومایگی تازه‌ای در سیاست آمریکا باشد و شاید سبب "خروج" (من از مذاکرات با کیم جونگ اون در ویتنام) شده باشد. قبلا هرگز وقتی یک رئیس‌جمهور خارج از کشور بوده، چنین کاری انجام نشده بود. شرم‌آور است».

کوهن وکیل سابق ترامپ که به جرم شهادت دروغ و فریبکاری دو ماه دیگر به زندان می‌رود، به یکی از مخالفان او بدل شده و چهارشنبه هفته گذشته داوطلبانه در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد تا آنچه در مورد ترامپ می‌داند، بیان کند.

او در این نشست در اظهاراتی جنجالی جزئیات تازه‌ای را از پشت پرده‌های ستاد انتخاباتی ترامپ، ویژگی‌های شخصیتی او و تخلف‌های مالی‌اش مطرح کرد. او مدعی شد ترامپ از تصمیم سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» برای انتشار متن ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد وقت دموکرات‌ها خبر داشته است. کوهن همچنین ادعا کرد که ترامپ همزمان با رقابت‌های انتخاباتی در روسیه فعالیت تجاری داشته و به دروغ اعلام کرده که هیچ رابطه تجاری‌ای با روسیه ندارد.

اظهارات توییتری تازه ترامپ درباره شکست مذاکرات ویتنام در حالی صورت گرفته که او پیشتر مدعی شده بود که درخواست کره شمالی برای رفع همه تحریم‌ها دلیل عدم توافق او و «کیم جونگ اون» بوده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان