دیدبان

بحران‌های منطقه؛ محور مذاکرات لاوروف در قطر و عربستان

 بحران‌های منطقه؛ محور مذاکرات لاوروف در قطر و عربستان

دیدبان؛ "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه سفری را به چند کشور منطقه خلیج فارس آغاز می‌کند و در جریان مذاکرات با مقامات بلندپایه آنها مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه در عرصه تجاری و انرژی و همچنین مشکلات منطقه‌ای را مورد بررسی قرار می دهد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، نخستین نقطه از سفر لاوروف، دوحه، پایتخت قطر و سپس ریاض، پایتخت عربستان سعودی خواهد بود. وزیر خارجه روسیه در دوحه به حضور امیر قطر رسیده و مذاکراتی را نیز با وزیر دفاع و امور خارجه این کشور انجام خواهد داد. روابط روسیه و قطر طی سال‌های اخیر همواره در حال توسعه بوده و مقامات دوحه علاقه زیادی به گسترش همکاری‌های دوجانبه با مسکو به خصوص در عرصه انرژی دارند و دورنمای روشنی نیز  برای مشارکت  دو کشور در عرصه کشاورزی و فناوری‌های سایبری وجود دارد.

در جریان سفر به ریاض هم لاوروف مذاکراتی با همتای عربستانی خود داشته و همچنین با سلمان عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان خواهد داشت که در ماه اکتبر سال 2017 برای نخستین بار به مسکو سفر کرده و در جریان مذاکراتش با ولادیمیر پوتین از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با روسیه خبر داد و ده‌ها سند دوجانبه در این سفر به امضاء رسید.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان