دیدبان

بولتون: به هر اقدام علیه بازگشت گوایدو به ونزوئلا، پاسخ شدیدی می‌دهیم

بولتون: به هر اقدام علیه بازگشت گوایدو به ونزوئلا، پاسخ شدیدی می‌دهیم

دیدبان؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه دخالت‌های مستمر آمریکایی‌ها در امور داخلی ونزوئلا، ضمن دفاع از بازگشت اعلامی رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور به ونزوئلا دولت «نیکلاس مادورو» را به «اقدام شدید آمریکا» تهدید کرده است.

در حالی که «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و مورد حمایت غرب مدعی شده که امروز دوشنبه قصد بازگشت به کشور را دارد و هم زمان از هوادارانش خواسته روز دوشنبه در سراسر کشور تظاهرات خیابانی راه بیاندازند، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا دولت ونزوئلا را درباره هرگونه اقدام علیه گوایدو تهدید کرده است.

 «جان بولتون» در حالی دولت ونزوئلا را تهدید کرده که آمریکا و متحدانش در اقدامی غیرقانونی، گوایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخته‌اند.

او در توییتر خود نوشت: «خوان گوایدو رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا طرح بازگشتش به ونزوئلا را اعلام کرده است. هر تهدید یا اقدامی علیه بازگشت امن او با پاسخ قوی و شدید آمریکا و جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد».

بولتون پیشتر در مصاحبه با «سی‌ان‌ان»، ضمن دفاع از مواضع غیرقانونی و مداخله‌جویانه این کشور در ونزوئلا مدعی شده بود که آمریکا «حق» دخالت در امور داخلی آمریکای لاتین را دارد.

پیش از این، برخی منابع خبری گزارش دادند که دولت ونزوئلا قصد دارد خوان گوایدو را به محض بازگشت به ونزوئلا بازداشت کند. مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا گوایدو را بخشی از توطئه آمریکا و متحدانش برای کودتا علیه دولت ونزوئلا می‌داند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان