دیدبان

شروط تازه اروپا برای ادامه همکاری با ایران

شروط تازه اروپا برای ادامه همکاری با ایران

دیدبان؛ به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط، اعضای گروه کشورهای اروپایی موسوم به E4 سه شرط را برای پایان دادن به اختلافات و ادامه همکاری خود با ایران مطرح کرده‌اند.

در گزارش این روزنامه به نقل از منابع آگاه آمده است که نمایندگان چهار کشور اروپایی ضامن برجام یعنی فرانسه، انگلستان، آلمان و ایتالیا به طور منظم جلساتی با نمایندگان ایرانی تشکیل داده‌اند و سه مسئله را مشخص کرده‌اند که ایران برای "عادی سازی روابط با غرب" باید آن‌ها را در نظر بگیرد.


اول آنکه باید "خطر قوای نظامی شیعه تشکیل شده توسط ایران" را که به ادعای این روزنامه با نهادهای قانونی در کشورهای خود رقابت کرده و بسیاری از شهروندان عرب را در لبنان، سوریه، عراق و یمن تهدید می‌کنند، به رسمیت بشناسد.


شرط دوم در خصوص برنامه ملی ایران برای تولید موشک‌های بالستیک و توسعه، تولید و به کارگیری این موشک‌ها در کشورهایی که ایران در آنها نیروهای نظامی دارد است و این چهار کشور مذاکره با ایران را منوط به پایان یافتن این سیاست ایران دانستند.


شرط سوم نیز موضع ایران در قبال اسرائیل و "دست کشیدن ایران از تهدیدات خود" برای "موجودیت و امنیت" این کشور است.


به گفته این منبع خبری اعتراضات ایران به این درخواست‌ها، این گروه را از ادامه تلاش برای راضی کردن ایران جهت عادی‌سازی روابط خود با غرب باز نداشت چرا که این عادی‌سازی می‌تواند تأثیرات منفی درگیر رئیس جمهور آمریکا و ایران، برای کشورهای اروپایی را کاهش دهد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان