دیدبان

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

دیدبان؛ شرکت کنندگان در این تظاهرات که شامگاه شنبه برگزار شد، خواستار استعفای نتانیاهو شدند، این تظاهرات پس از آن برگزار شده است که مندلبلیت مشاور قضایی کابینه، نتانیاهو را به فساد متهم کرد. معترضان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن شعار نخست وزیر مجرم نوشته شده بود.

منزل نتانیاهو در قدس اشغالی قبلا هم شاهد مشابهی بود، این در حالی است که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، مشاور قضایی کابینه را متهم کرده‌‌‌ است که در برابر خواسته احزاب چپگرا و رسانه‌ها در ارائه کیفرخواست علیه نتانیاهو تسلیم شده است.

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی رسانه‌های صهیونیستی، در کانال هفتم تلویزیون عبری رژیم اعلام شد که بر اساس نتایج این نظرسنجی، ائتلاف گانتس لاپبید موسوم به آبی و سفید، در صورت برگزاری انتخابات، به 38 کرسی و حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، 30 کرسی به دست می‌آورد که نشان دهنده کاهش آشکار موقعیت حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این نظرسنجی، احزاب عربی به 9 کرسی، حزب کار به هشت کرسی، حزب میرتز، راستگرای جدید و یهودوت هتواره هر کدام 6 کرسی کسب خواهند کرد.  نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 41 درصد از رای دهندگان به نفع گانتس برای تصدی نخست وزیری رای می‌دهند و 40 درصد هم به نفع نتانیاهو رای می‌دهند.  نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اردوگاه چپگراها به 61 کرسی و اردوگاه راستگرایان به 59 کرسی در کنیست آینده دست خواهند یافت. گزارش این رسانه عبری حاکی است که نتانیاهو در صورت پیروزی در انتخابات آینده قادر به تشکیل ائتلاف دولتی با احزاب راستگرا نخواهد بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم نوشته است با وجود حمایت راستگراها از نتانیاهو، حزب لیکود از دشواری تشکیل دولت به سبب فهرست اتهت علیه نخست وزیر می‌ترسد.

روزنامه هاآرتص هم تاکید کرده است نتانیاهو با یک معضل و مشکل واقعی در نظرسنجی‌ها روبرو است، به ویژه اینکه این نظرسنجی‌ها به کاهش فاصله میان وی و گانتس اشاره می‌کند.

آمادگی یک حزب صهیونیستی برای ائتلاف با رقیب نتانیاهو

 یک حزب صهیونیستی از آمادگی خود برای ائتلاف با حزب گانتس از رقبای قدرتمند نتانیاهو در صورت پیروزی در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی خبر داده است.

بر اساس گزارش کانال تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی، «یفعات شاشا بیتون»‌وزیر مسکن اسرائیل و عضو حزب «همه ما»‌به ریاست موشه کاحلون گفته است این حزب در صورت پیروزی ائتلاف گانتس- لاپید(کاحول لیفان یا آبی و سفید) در انتخابات آتی، برای پیوستن به این ائتلاف آماده خواهد بود.

این مقام کابینه نتانیاهو به این رسانه گفته است حزب همه ما به فراکسیون شامل احزاب مخالف صهیونیسم که با ماهیت یهودی اسرائیل مخالف هستند،‌نخواهد پیوست. وی افزود موضع حزب همه ما در قبال پرونده نتانیاهو این است که تا زمان اعلام نتیجه جلسه بازخواست وی در مقابل مشاور قضایی کابینه، وی می‌تواند ماموریت خود را انجام دهد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان