دیدبان

شکنجه پزشک سعودی-آمریکایی در هتل «ریتز کارلتون»

شکنجه پزشک سعودی-آمریکایی در هتل «ریتز کارلتون»

دیدبان؛ یک رسانه آمریکایی خبر داده که یک پزشک آمریکایی-سعودی بازداشت و به هتل بدنام ریاض که به مکانی برای شکنجه و بازداشت شاهزاده‌ها و تاجران سرشناس سعودی تبدیل شده است، منتقل شده و در آنجا شکنجه شده است.

بنا بر گزارش «نیویورک تایمز»، دوستان «ولید فتیحی» پزشک دوتابعیتی آمریکایی- عربستان سعودی که فارغ‌التحصیل دانشگاه «هاروارد» بوده، از بازداشت او در ریاض خبر دادند.

به گفته دوستان این پزشک آمریکایی- سعودی، فتیحی به هتل «ریتز کارلتون» منتقل و در آنجا مورد شکنجه واقع شده است.

طبق روایت آنها، زندانبانان این هتل در عربستان سعودی بعد از بستن چشم‌های فتیحی، با شلاق و برق دادن او را شکنجه داده‌اند.

در سال ۲۰۱۷ هتل ریتز کارلتون به دلیل تبدیل آن به مکانی برای بازداشت و شکنجه شاهزاده‌هایی از قبیل فرزندان «ملک عبدالله» شاه سابق سعودی و تاجران سرشناسی از قبیل «ولید بن طلال» در رسانه‌های بین‌المللی خبرساز شده بود.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در راستای آنچه «کارزار مقابله با فساد» خوانده شد، ده‌ها نفر از شاهزاده‌ها، مقام‌های سابق و بازرگانان مشهور سعودی را بازداشت و به این هتل منتقل کرده بود، کارزاری که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، هدف از آن تحکیم قدرت ولی‌عهد بوده است.

انتشار خبر بازداشت و شکنجه «ولید فتیحی» در ریاض با واکنش یک قانونگذار ارشد دموکرات کنگره آمریکا مواجه شده است.

«دیک دوربین» سناتور ایالت «ایلینوی» ضمن هشدار درباره شکنجه این فرد در عربستان سعودی، بر لزوم آزادی هر چه سریع‌تر او از زندان تاکید کرده است.

انتشار خبر شکنجه ولید فتیحی در حالی صورت گرفته که تنش‌های کنگره آمریکا با عربستان سعودی در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول همچنان ادامه دارد.

قانونگذاران آمریکایی علیرغم مخالفت‌های دولت «دونالد ترامپ» به دنبال اعمال تحریم علیه مسببان این قتل و مسئول شناختن «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان