دیدبان

مجلس نمی‌تواند درباره افزایش 400 هزار تومانی حقوق‌، کاری انجام دهد

مجلس نمی‌تواند درباره افزایش 400 هزار تومانی حقوق‌، کاری انجام دهد

دیدبان؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه علنی بررسی بودجه 98 که عصر روز گذشته در پارلمان برگزار شد، مصوب کردند که حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولتی در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

پیرو این مصوبه مجلس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دولت نمی‌تواند مصوبه خانه ملت درباره افزایش حقوق به میزان 400 هزار تومان را اجرایی کند.

در همین راستا غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به این نامه نوبخت و تدبیر نهایی مجلس در این زمینه، اظهار داشت: مجلس این مصوبه را روز گذشته گذراند و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد، مگر اینکه به شورای نگهبان نامه بزنند و شورای نگهبان هم اگر این پیشنهاد افزایش حقوق‌ها را خارج از سقف پیش‌بینی لایحه دولت ببیند، می‌تواند ایراد اصل 75 به این مصوبه بگیرد و آن را رد کند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان مصوبه افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال آینده را رد کند، مجلس مجبور است تصمیم دیگری بگیرد، در غیر این صورت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان