دیدبان

تصمیم تل‌آویو برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از عراق

تصمیم تل‌آویو برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از عراق

دیدبان؛ «الون بن داوید» تحلیلگر کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، تل‌آویو با هدف از بین بردن نشانه‌های تمرکز نظامی ایران در عراق، تصمیم گرفته  جمع‌آوری «اطلاعات» از عراق را افزایش دهد.

وی مدعی شد: این تصمیم پس از آن گرفته شد که شاخص‌های بسیاری نشان ‌داد ایران در راستای ایجاد حضور نظامی در عراق با هدف تقویت تأثیرش در داخل این کشور (عراق) تلاش می‌کند.

بن داوید ادامه داد، برآوردهای رایج در «اسرائیل» بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که تمرکز نظامی ایران در عراق بسیار خطرناک است زیرا تل‌آویو پس از سقوط نظام صدام حسین در سال 2003، عراق را از دایره کشورهایی که تهدید راهبردی برای امنیت داخلی محسوب می‌شوند، خارج کرد.

ژنرال «تامیر هایمان» رئیس سرویس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی که اخیرا به کمیته امور خارجی و امنیت کنست ارائه کرد، درباره خطراتی که ممکن است ایران از طریق عراق برای تل‌آویو داشته باشد، هشدار داد.

«عاموس یدلین» رئیس رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی هم پیشتر ادعا کرده بود، یکی از دلایلی که باعث می‌شود تل‌آویو علیه حضور ایران در عراق دست به اقدام نظامی نزند، ضعف اطلاعات تل‌آویو درباره اتفاقات در آنجا (عراق) است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان