دیدبان
معاون حزب اللّه:

انگلیس در جایگاهی نیست که بگوید چه گروهی تروریست هست یا نیست

 انگلیس در جایگاهی نیست که بگوید چه گروهی تروریست هست یا نیست

دیدبان؛ ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد، لندن، شاخه سیاسی حزب‌الله را در لیست تروریسم قرار خواهد داد. این طرح پس از مشورت میان نمایندگان انگلیسی سرانجام جمعه (دیروز 10 بهمن) تصویب و وارد فاز اجرایی شد. انگلیس پیش‌تر و در سال 2008 شاخه نظامی حزب‌الله را در لیست تروریسم قرار داده بود.
بر اساس گزارش «المنار»، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله در واکنش به این اقدام اعلام کرد، انگلیس در جایگاهی قرار ندارد که بگوید کدام گروه، تروریستی است و کدام گروه، تروریستی نیست زیرا لندن از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، حامی تروریسم تکفیری است و علاوه بر آن بخشی از ائتلاف متجاوز به ملت‌هاست همانگونه که این موضوع در حملات به یمن و سوریه صدق می‌کند.

معاون حزب‌الله تصریح کرد، حزب‌الله در نظر منطقه و ملت لبنان، مقاومتی شریف است و این انگلیس است که نیاز به حسن رفتار دارد. اینکه انگلیس، حزب‌الله را در لیست تروریسم قرار داده نشان‌‌دهنده آن است که این کشور دنبال بازگرداندن تاریخ تاریک آن در زمان استعمار است.
نعیم قاسم افزود، اما این اقدام انگلیس، مدالی دیگر برای حزب‌الله است که تأثیر عمیق آن در ارائه الگویی از آزادگان جهان را نشان می‌دهد.
حزب‌الله هم دیروز با صدور بیانیه‌ای، این تصمیم لندن را فرمانبرداری حقیرانه از دولت آمریکا دانست و تأکید کرد که این کشور وابسته و دنباله‌رو آمریکاست.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان