دیدبان
تأکید جهاد اسلامی بر ادامه راهپیمایی‌های بازگشت؛

نبرد قدس نبرد همه فلسطینیان است

 نبرد قدس نبرد همه فلسطینیان است

دیدبان؛ احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه تا تحقق اهداف مدنظر ادامه خواهد یافت.
المدلل خاطرنشان کرد نامگذاری چهل و نهمین جمعه از راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه به‌عنوان جمعه «باب الرحمه» تأکیدی بر این مسئله است که نبرد قدس، نبرد تمام فلسطینی‌هاست و باب الرحمه جزئی از عقیده مسلمانان است که هرگز نمی‌توان از آن دست برداشت و عقب‌نشینی کرد.
المدلل که با فلسطین الیوم گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت پیروزی مردم فلسطین در بیت المقدس در بازکردن مجدد «باب الرحمه» به‌خلاف میل و خواسته اشغالگران، تأکیدی بر قدرت اراده‌ای است که فلسطینی‌های ساکن بیت المقدس از آن برخوردار هستند.
وی افزود: پیام ما به مردم‌ خود در قدس اشغالی در جمعه باب الرحمه این است که نبرد شما، نبرد ما است و خون شما، خون ما، سرنوشت شما، سرنوشت ما و هرگز سلاح ما تا زمانی که قدس اشغال است، زمین گذاشته نخواهد شد.
عضو مطرح جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره همانند هر جمعه‌ای بر این باور است که ملت ما در نوار غزه هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد و قوی‌تر از تمام شرایطی است که با آن روبه‌رو هستند و در راهپیمایی‌های بازگشت شرکت می‌کنند و شرایط آب‌وهوایی مانع مشارکت گسترده جوانان ما در راهپیمایی‌های باشکوه در طول مرزهای شرقی نوار غزه نخواهد شد.

المدلل تأکید کرد راهپیمایی‌های بازگشت هرگز متوقف نخواهد شد مگر آنکه اهداف آن در شکستن محاصره نوار غزه و همچنین حق بازگشت به اراضی اشغالی محقق شود. وی بر پایبندی و چنگ زدن فلسطینی‌ها به اصول خود تأکید کرد.

جمعه دهم اسفند، مردم تحت محاصره نوار غزه، چهل و نهمین راهپیمایی بازگشت خود را با عنوان جمعه باب الرحمه با حضور گسترده خود برگزار کردند تا بر چنگ زدن خود به حقوق و مقدساتش تأکید کنند. مردم فلسطینی ساکن بیت المقدس اشغالی توانستند جمعه سوم اسفند 97 پس از پانزده سال، باب الرحمه را با وجود تهدیدها و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی باز کنند. اشغالگران باب الرحمه را از سال 2003 بسته بودند.
عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین از گزارش کمیته تحقیق سازمان ملل متحد درباره راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره و نتایج به‌دست‌آمده ابراز خرسندی کرد، این کمیته جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خوانده است.
المدلل در این چارچوب تأکید کرد این اولین نتایجی است که از کمیته سازمان ملل صادر می‌شود، کمیته‌ای که صدایش را طی ماه‌های گذشته در برابر اشغالگران اسرائیل بالا برده است. این صدای صادقانه بیانگر به‌تصویر کشیده شدن جنایتکار واقعی برای طرف‌های بین‌المللی است، اشغالگرانی که به کشتار کودکان و زنان و سالخوردگان می‌پردازند، جنایتکار هستند و جنایاتی که علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شوند، جنایات علیه بشریت است که عاملان ارتکاب آن باید مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.

عضو مطرح جنبش جهاد اسلامی افزود: این گزارش، نتیجه طبیعی جنایات اشغالگران و تأکیدی بر درستی راه ملت ما در زمینه راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره است، اگر تلاش‌های کمیته ارتباطات بین‌المللی و حقوقی هیئت عالی ملی برای رساندن صدای مظلومیت ملت ما در محافل بین‌المللی نبود، این گزارش صادر نمی‌شد.
المدلل درباره نشست کمیته اضطراری در شهر صهیونیست‌نشین اسدود پیش از راهپیمایی بازگشت جمعه باب الرحمه اظهار داشت نشست کمیته اضطراری بر حالت شکست و آشفتگی سردمداران رژیم اشغالگر در تمام سطوح سیاسی، نظامی و امنیتی دلالت می‌کند.
این عضو  جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: نشست‌های سران رژیم اشغالگر هرگز ما را مرعوب نخواهد کرد و سبب عقب‌نشینی ملت ما نخواهد شد، بلکه به‌عکس به آنها انگیزه قوی برای ادامه مبارزه بر ضد تروریسم و جنایات اسرائیل خواهد بخشید.
مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی هم درباره گزارش اخیر کمیته تحقیقات بین‌المللی گفت موضع نهادهای حقوق بشری و انسانی که جنایات و تروریسم اشغالگران اسرائیلی را رصد می‌کنند، موفقیت روایت فلسطینی است و مهمترین از آنها، محکومیت و محاکمه و محاصره حقوقی، سیاسی و انسانی اشغالگران است که عدالت چنین چیزی را اقتضا می‌کند.
البریم به مردم فلسطین که به مسیر مبارزاتی خود برای پیروزی مسئله و حقوق و مقدساتش با وجود تروریسم صهیونیستی و چالش‌های پیشِ‌رو ادامه می‌دهند، تبریک گفت.
وی که شامگاه جمعه سخن می‌گفت: خاطرنشان کرد زمان آن رسیده است که محاصره شکسته شود و با ملت فلسطین با انصاف و عدالت رفتار شود و مورد تکریم قرار گیرند، نه اینکه در معرض توطئه و محاصره قرار گیرند، شکستن محاصره، هدفی است که محقق خواهد شد و ملت ما پس از گذشت یک سال از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت بر شکستن محاصره مصمم است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان