دیدبان

فشار اقتصادی تقصیر دولت نیست

فشار اقتصادی تقصیر دولت نیست

دیدبان؛ چهاردهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.
محمدرضا نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه در این همایش با اظهار تاسف از اینکه باید از تلاش برای بازگرداندن به بهبود مجدد سخن بگوید، اظهار داشت:  شرایط سخت جامعه را درک می‌کنیم و همه تلاش ما این است که این فشارهای اقتصادی را تقلیل دهیم.
وی تصریح کرد: سال ۹۲ تلاش دولت بر این اساس بود که تورم ۴۰درصدی و رشد منفی اقتصادی را بهبود بخشد و تحریمی که در بحث‌های هسته‌ای دور گردن ایران پنجه افکنده بود؛‌ دور کنیم. اما متاسفانه امروز باز هم دچار تحریم‌های جدید شده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور با عنوان این پرسش که آیا قصور از دولت بود که مجددا دچار فشار اقتصادی شدیم، ادامه داد: باید بگوییم دولت در این خصوص قصوری نداشته و جهان با یک پدیده نادر و انسانی خشن به نام ترامپ مواجه شد؛ اگر چه جهان از ترس ترامپ قدرت نداشت که جلو آمده و به کمک ایران بیاید اما پشت ترامپ هم قرار نگرفته است.
وی به قضیه بازار ارز پرداخت و تصریح کرد: بسیار متاسفم که هجومی از سوی مردم برای خرید ارز شکل گرفت؛ هر چه داشتیم توزیع کردیم ولی به دلیل حجم تقاضا نرخ ارز بالا رفت.
رئیس سازمان برنامه بودجه در خصوص منابع ارزی اعلام کرد: با همه محدودیت‌ها در منابع ارزی امسال  ۱۳ و نیم میلیارد دلار و برای سال آینده ۱۴ میلیارد دلار در خصوص تامین کالاهای اساسی کنار گذاشته‌ایم؛ امسال ۲۷ میلیارد دلار درآمد ارزیس داشتیم و پیش‌بینی ما این است که سال آینده درآمد ارزی ما به ۲۱ میلیارد دلار برسد.
نوبخت با بیان این مطلب که کشور روزهای بسیار سخت‌تری را در گذشته گذرانده است، تصریح کرد: دولت امسال و سال آینده بدون کسری بودجه اما با سختی این دوره‌ها را طی خواهند کرد.
وی در خصوص تجهیز ناوگان پلیس اعلام کرد: درخواست ۱۵۰۰ دستگاه خودروی پلیس با مدل‌های مدنظر تصویب شده و اجرایی خواهد شد؛ در خواست ۴ هزار نیروی خدمتی پلیس نیز مورد تائید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان