دیدبان
رحیم پور ازغدی در کنگره کانون دانشگاهیان:

اگر نظام ما ناکارآمد بود باید ۱۰ بار سقوط می‌کردیم

اگر نظام ما ناکارآمد بود باید ۱۰ بار سقوط می‌کردیم

دیدبان؛ رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ششمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای 40 سال گذشته انقلاب گفت: این انقلاب  صدماتی خورده و صدماتی هم زده ولی از دشمن قوی‌تر مانده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبری در این بیانیه گفته اند که باید شروع به فکر سازی کرد. این موضوعی است که باید به آن توجه شود.

در بخش دیگری ضمن اشاره به کارآمدی نظام گفتک مسلما اگر نظام ما ناکار آمد بود باید ۱۰ بار سقوط می‌کردیم، این نظام اگر کارآمد نبود با وجود این همه مشکلات داخلی و خارجی نمی‌توانست آمار افتخار آمیز ارائه بدهد، آمار شگفت انگیزی وجود دارد، در‌پیشرفت‌های مادی، انقلاب اسلامی رکورد زد و تعداد دانشجویان پس از انقلاب بسیار زیاد شد. وی با اشاره به توطئه های آمریکا در قبال ایران و شناختی که امام راحل از آمریکا داشت، تاکید کرد: امام(ره) یک زمان گفت: آمریکا شیطان جهانی است و امروز تمامی جهان آمریکا را با این اسم می‌شناسند. همچنین مسیری که انقلاب ما در 40 سال گذشته پیموده است، ادامه داد: ما این مسیر را خوب آمدیم، انقلاب‌های دیگر به خان اول هم نمی رسند، اما ما به خان هفتم رسیدیم، تفاوت ولایت مداری با بقیه انقلاب ها این است و امروز  ۵- ۶ کشور به اردوگاه انقلاب اسلامی پیوسته است، این ترجمه کلمه ولایت اتصال است. معنی این کلمه یعنی پیوند بین امام و امت و بین امام و امت نباید فاصله ایجاد شود. اگر جا‌هایی امت کم آورده است، امام سرعتش را کم کرده تا امت هم برسد، امام حسن سرعتش را کم کرد و منتظر شد امت به او برسد و از مسیری که رفته بود ایستاد، دید بین حفظ مکتب یا حکمومت یکی را باید انتخاب کند، او مکتب را انتخاب کرد، رهبری دینی باید همه نیرو‌های جامعه را به سمت رضایت خداوند بسیج کند. امام باید خودش را با ضعیف‌ترین مردم هماهنگ کند. از رهبر می‌توان سوال و انتقاد کرد و حتما هم جواب می‌دهند؛ همانطور که امام هم اینکار را کردند، اما باید حواسمان باشد که امام باید با امت باشد و نمی‌تواند بدون امت و با سرعت زیاد برود، امام و رهبر باید حواسش به امت باشد که امت جا نماند، بدون امت نمی‌توان جایی رفت. مسئولین باید طوری زندگی کنند که افراد سطح مالی متوسط نگویند که آن‌ها از ما بهتران هستند، نباید اینطوری باشد که آن‌ها حسرت بخورند، باید به انسان‌های سودجو گفت اگر میخواهی عیاشی کنی از حکومت برو بیرون، اگر تاجری برو به تجارت خود رسیدگی کن؛ تو نباید  در حکومت باشی.

وی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به خنثی شدن توطئه های دشمنان ما گفت: آن‌ها فکر نمی‌کردند که وضع اینطور شود، منطقه از دستشان خارج شود، شوروی سقوط کند و ایران تبدیل به قدرت شود. بن سلمان می گفت: ما اصلا وهابی نبودیم، از ترس خمینی وهابی شدیم، دیدیم که در عربستان دارد انقلاب می‌شود پس اعلام کردیم که وهابی هستیم فقط برای اینکه جلوی شیعه شدن جوانان را بگیریم.

زمانی که امام در پاریس بود، در ترکیه به نفع امام تظاهرات کردند و ۱۰۰ نفر شهید شدند، در عربستان هم شیعه‌ها و سنی‌ها شروع به اعتراض کردند و حتی مسجد الحرام را هم گرفتند، آن‌ها می‌گفتند نمی‌شود یک آخوند شیعه پرچم اسلام را بالا ببرد و ما ساکت باشیم.

در پایان این دهه ما باید کاری بکنیم که رخنه در نظارت و مدیریت در امور مالی کشور نداشته باشیم، دیگر شاهد جابه‌جایی میلیاردی پول در کشور نباشیم، دیگر نباید کسی بگوید حقوق نجومی قانونی است، نباید ببینیم که مسئولی برای خودش نامه بنویسید و درخواست اضافه حقوق بکند، این چهل ساله دوم تمدن سازی، یعنی باید پارگی تور را احیا بکنیم . 

ما الان برای ۱۰، ۲۰ حکومت کادر داریم، اول انقلاب زمانی که رجایی و بهشتی شهید شدند امام فرمود که ما یار کم نداریم، اما آن زمان افراد کار آمد نداشتیم که دانشگاهی و تحصیل کرده باشند.

همه جریان‌های مختلف انقلاب اسلامی امتحانشان را پس دادند و در این ۴۰ سال وارد حکومت شدند، زمانی که یک جریان خودش را نشناسد، میزان تخریب دشمن را نشناسد، تشخیص‌های خیالی و رویایی می‌دهد.  هیچ کس الان نمی‌تواند بگوید شعار‌های انقلاب اسلامی اشتباه بوده است.

در دهه پس از امام تعابیری مطرح شد که در ادبیات امام و انقلاب نبود، امام در عرصه خارجی طرز فکرش مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومین بود اما شعار انقلاب یک مرتبه تبدیل به گفتگوی تمدن‌ها شد، مذاکره سیاسی با آمریکا مطرح شد و  مسئولان از جامعه مدنی حرف زدند.

وی در آخر تصریح کرد: یکی از شرایط جامعه مدنی غیر دینی بودنش است. کسانی که این اصطلاحات را گفتند بازی خوردند و معنی را هم نمی‌دانستند، یکی از مشکلات ما این است که اصل پروژه حساب می‌کنیم، انتخابات جزئی از پروژه بزرگ است نه کل آن، هر کسی بخواهد ریل را عوض کند با شعار خوب وارد می‌شود نه شعار بد. یکی از کار‌های امام این بود که زمینی جدا تعریف کرد و از کلمات آن‌ها استفاده نکرد بلکه گفت شما باید از کلمات ما استفاده کنید و اصطلاحات جدیدی را وارد سیاست خارجه کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان