دیدبان

افزایش 3 برابری کمک‌ مالی آمریکا به ازبکستان

افزایش 3 برابری کمک‌ مالی آمریکا به ازبکستان

دیدبان؛ «آلیس ولز» در چارچوب هفتمین دور رایزنی های سیاسی ازبکستان و آمریکا در تاشکند گفت: افزایش این کمک‌های مالی نشانه حمایت از برنامه های اصلاحات در این جمهوری آسیای مرکزی است.

کفیل دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی اظهار داشت: ازبکستان پس از اینکه در زمینه های اقتصادی و مدیریتی، اصلاحات انجام داده دوباره در جهان مشهور شده و فرصت های جدید همکاری و سرمایه گذاری با کشورهای همسایه و جهان فراهم شد.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی در ازبکستان با کمک آژانس توسعه بین المللی آمریکا نشست بازرگانی آسیای مرکزی برگزار و در چارچوب آن کارآفرینان قراردادهای به ارزش بیش از 56 میلیون دلار امضا کردند.

آمریکا از تلاش های ازبکستان برای ورود به سازمان تجارت جهانی حمایت می کند و کارشناسی را جهت رایزنی به وزارت تجارت خارجی و سرمایه گذاری در این زمینه اعزام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با گشوده شدن مرزها و حل فصل اختلافات قدیمی، همکاری های متقابل در زمینه های زیادی گسترش پیدا کرده که موجب برقراری روابط جدید و تحکیم ثبات در تمام منطقه از جمله افغانستان شده است.

هم اکنون در ازبکستان 189 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا در سال 2017 میلادی در سطح 210 میلیون و 200 هزار دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان